Re: anti-antikraakdag

nomailto-burt (nomailto-burt@xs4all.nl)
Wed, 03 Nov 1999 20:49:45 +0100

At 20:37 10-8-99 +0200, you wrote: >Na de toffe brochure over de Huis Oppasdienst te hebben gelzen (van groep Zonnebloem) en over hun oproep nagedacht te hebben om de antikraakpest uit het aardse bestaan te pesten bedacht ik me het volgende. Zeggen antikraakbureaus niet dat ze er zijn om vandalisme/ schade en zo te voorkomen. Is dit niet de voornaamste reden (naast natuurlijk de angst voor kraken) dat eigenaren die klootzakken in de armen neemt neemt? Dan lijkt mij de oplossing voor ons probleem (hun bestaan) niet al te moeilijk. We moeten er gewoon voor zorgen dat de aanwezigheid van antikrakers juist vandalisme/ schade en zo aan hun bezit a a n t r e k t ! Ik zie vooralsnog geen betere strategie dan deze. Is het misschien een idee om via alle blaadjes en kranten op te roepen tot een landelijke anti-antikraakdag? Iedere stad kiest een aantal 'objecten' uit en zorgt er voor dat de acties middels persberichten e.d. als een duidelijk signaal (naar speculantentuig) overkomt. Een dag landelijke actie zal niet genoeg zijn maar het kan een begin zijn. > >marco > Het idee is wel OK, maar ik zou uitkijken met teveel vernielingen. Het zou best kunnen werken dat huiseigenaren en gemeentes bang zijn dat je de boel komt vernielen als ze een anti-kraak-bedrijfje inhuren, maar van een beeld in de pers van een massaal over het hele land vernielingen plegende kraakbeweging word ik ook niet echt blij. Je kunt je afvragen of je actiemiddel niet te zwaar wordt en zo tegen je gaat werken. Bovendien zet je de anti-kraakbureautjes zo in een slachtofferrol en gaat de aandacht in de pers natuurlijk vooral weer naar de vernielingen en luisteren ze minder naar de argumenten. Als je bijvoorbeeld landelijke bezettingsacties van dergelijke panden op touw zou zetten heb je wellicht meer gelegenheid om je argumenten in de media te krijgen en worden de betreffende huiseigenaren er ook niet blij van. wel een discussie of twee waard dacht ik zo. ******************************krakenmail************************************* Voor afmelden/ to unsubscribe: mail to <majordomoNotApllicable> met de tekst/ with text: unsubscribe kraken Oude berichten op/ old mailmessages at: <HttpNoTaPplicable?/ascii/kraken/index.html> volgens de waarnemend admin in komkommertijd: "da klopt niet meer, dat wordt binnenkort <http://squat.net/ascii> of ergens in die omgeving"