dolle pret met gw

Vrije Keyser (keyser@xs4all.nl)
Wed, 03 Nov 1999 20:58:47 +0100

Na een regenachtige verduistering te hebben meegemaakt (geen zon gezien helaas) kwam ik thuis en trof in het Parool een lang interview met GW Bakker aan. Dat niet hier, maar vandaag in het Parool een bijzonder aardige reactie van oud-burgemeester Polak op dat interview in de ingezonden brieven rubriek: Fantasie "Mijn eerste confrontatie met de kraakbeweging was, in 1978, met de Grote Wetering. Burgemeester en politie hadden mij beloofd dat het eerste kleine groepje krakers zou worden verwijderd. Maar toen er tientallen krakers bij waren gekomen, kreeg ik te horen, hier doen we niets aan. Dat heeft mijn vertrouwen in de overheid geschokt." Aldus Gerard Bakker in Het Parool van 16 augustus. Die burgemeester in die tijd was ik. Welnu, ik heb de heer Bakker voor zover in weet nog nooit in levenden lijve ontmoet -laat staan dat ik (of iemand namens mij) hem een belofte in de zin als hij signaleert heb gedaan. Met andere woorden: de heer Bakker is gezegend met een rijke fantasie. De zaak Grote Wetering is na een door mr. G. Scheltema bekwaam gevoerd proces geëindigd met een ontruimingsvonnis. Het pand werd op 3 december 1980 prompt door de politie ontruimd met assistentie van Sinterklaas en Zwarte Piet die in (hun) uniform op het dak verschenen. Het enige dat nog vermelding verdient, is dat het na de ontruiming en de herbouw van het pand opvallend lang heeft geduurd voordat de nieuwbouw echt in gebruik werd genomen. De heer Bakker had toen plotseling niet zoveel haast meer. Het was hem kennelijk niet zozeer te doen om snelle leniging van de woningnood of van het tekort aan kantoorruimte in de stad, maar om geld. Veel geld. In dit ene opzicht hadden de krakers gelijk als ze hem een speculant noemden. W. POLAK, Amsterdam Oud-burgemeester Overigens: wie op het Net op zoek gaat naar GW Bakker komt de website www.bakker-makelaars.nl tegen (bijvoorbeeld via: http://google.netscape.com/netscape?query=gerard+w+bakker). Dat is volgens allerlei zoekmachines de website van Bakker. M'n browser meldt echter telkens "404 - not found". Dan maar even naar www.nic.nl voor een zoekactie naar de naam achter bakker-makelaars.nl: "bakker-makelaars.nl is not a registered domain" Wie o wie is er nog op zoek naar een internet-domein? GW heeft wel een website: http://www.base.nl/company/makelaar/era/bakker/ "Het zakelijk O.G. aanbod van Gerard W. Bakker Makelaars o.g. Sorry, deze makelaar heeft momenteel geen objecten online." Jammer, geen nieuw lijstje leegstaande panden om te kraken... love, peace en nog meer van die shit, Frank ******************************krakenmail************************************* Voor afmelden/ to unsubscribe: mail to <majordomoNotApllicable> met de tekst/ with text: unsubscribe kraken Oude berichten op/ old mailmessages at: <HttpNoTaPplicable?/ascii/kraken/index.html> volgens de waarnemend admin in komkommertijd: "da klopt niet meer, dat wordt binnenkort <http://squat.net/ascii> of ergens in die omgeving"