bericht van sikes@squat.net

Re: [kraken] Kraken van woning

Auteur: Sikes <sikes@squat.net>
Datum: 23 aug 2006 23:21 uur

HAI

hey Gea,

De duur van de leegstand van een woning is in zo verre relevant dat als je
een woning kraakt die minder dan 12 maanden leegstaat je op last van de
staat (strafrechtelijk) ontruimd kan worden (wat lang niet altijd gebeurd,
net zo als woningen of panden die langer leeggestaan hebben alsnog via
deze weg ontruimd worden).
Als je iets kraakt dat langer leegstaat kan je de eigenaar via de civiele
rechter doen ontruimen (door aan te tonen dat hij/zij op korte
termijn plannen heeft).

de details vindt je allemaal in de kraakhandleiding:

http://www.molli.nl/index.php?id=469

waar je ook woont is het anders aan te raden in samenwerking met andere
krakers acties te plannen en uit te voeren (want samen staan we sterk;)

daarvoor kan je best na een kraakspreekuur gaan (die zij er in het hele
land, helaas blijkt er geen actuele lijst online, maar als je mailt waar
je woont kunnen mensen op deze lijst wel aanwijzen waar je moet wezen)

als het allemaal gelukt is, mail dan ook een berichtje na deze lijst.

success

solidaire groeten uit het opstandige oost-amsterdam
https://squat.net/ksuoost

kizziz
IAH