bericht van ivo@aadg.nl

Re: [kraken] Kraakmoskee moet binnen maand leeg

Auteur: <ivo@aadg.nl>
Datum: 04 nov 2006 21:25 uur

Dat gaat niet werken.
De reden dat je bij wildplakken soms geen boete krijgt als er te weinig
legale plakplaatsen zijn, is omdat je in nederland het recht op vrije
meningsuiting hebt. Dat is een grondrecht en staat ook in de grondwet.
Niet mogen plakken is meestal een APV artikel of op z'n ergst een
strafrechtelijke daad wegens vernieling. Dus, als je gedwongen bent om je
illegaal te uitten omdat de gemeente niet de mogelijkheid bied je legaal
te uitten, ben je strafbaar zonder strafoplegging.

Het bestemmingsplan is natuurlijk toaal iets anders. Je hebt wel het recht
je geloof te belijden en het echt op samenkomst, maar niet per sé in een
kantoor van iemand anders.

Wat je natuurlijk wel kunt proberen, is dat die moskeevereniging daar
kantoor gaat houden door er een buro neer te zetten. Vervolgens hebben ze
elke vrijdag middag een algemene ledenvergadering, voorafgegaan door
gezamenlijk gebed. Lijkt me ene leuke rechtszaak ;-)