bericht van sikes@squat.net

Re: [kraken] Weggeefwinkel Assen opent deuren nieuw pand

Auteur: Sikes <sikes@squat.net>
Datum: 16 okt 2006 15:49 uur

HAI

afgezien van het 'eigen armen eerst gedeelte' vindt ik de hele stelling
van: 'de rijken geven vrijwillig aan de armen' niet echt goed te
verteren. Een weggeefwinkel is net zo min een alternatief tot een
verplichte nivelireng van inkomens als kraken een oplossing voor de
woningnood is.

Een weggeefwinkel moet eenerzijds aantonen dat er teveel geproduceerd word
waardoor bergen zogeheten 'afval' onstaan en dan uit spullen die best nog
te gebruiken zijn. Al deze spullen worden dan voor hongerlonen in de
'derde wereld' geproduceerd zodat wij ze beter kunnen verspillen en
weggooien. Anderzijds is een weggeefwinkel een plek waar de logica van
ruil en eigendom onderuit moet worden gehaald. Iedereen mag spullen
meenemen, niet alleen de 'armen'. Wat in de weggeefwinkel word 'gekocht'
schaadt de omzet van de geldwolven, daarom doen wij het, toch?

Als we de armen willen voorzien met gratis spullen kennen wij beter een
grote herverdeelactie organiseren van spullen die wel bij de geldwolven te
koop zijn. De weggeefwinkel lijkt me een uistekende plek om voor te
verzamelen!

iedere zaterdag (14-18 uur), weggeefwinkel in joes garage
https://squat.net/ps28

"hey mr santa claus
put him in a bag
through him in a pit
check if he is dead" (mr boogiez boyz)

"this year x-mas wil be ours!" (jack skellington)

kizziz
IAH