Kraken-post: indien legalisatie als optie

indien legalisatie als optie

From: schuurman (dollehon@dds.nl)
Date: 03 december 2000 15:38 uur

Nog even terugkomend op de vorige discussie, waarin Ox schreef:

>Het voorstel voor een nieuw stedelijk is gekomen doordat er grote
>onduidelijheid op een aantal punten heerste. Wat betreft de
>legalisatievoorwaarden en de plannen van de legaliseerders zijn deze alweer
>enige tijd geleden via een stukje in de grakra en alhier opgeheven/verminderd.
>De onduidelijheden wat betreft gemeente lijken nu ook wel van de baan, die
>heeft Patijn op kundige wijze naar een andere wereld gestampvoet.
>Maar eigenlijk lijkt het mij zinloos om het hier nog verder over dat
>laatste stedelijk te hebben omdat de bargroep al heeft laten weten verder niet
> [...]

Waarop hij een aantal "schokkende" citaten uit bijdragen van de bargroep
liet volgen. Schokkend veel taalfouten inderdaad. Maar hoe zat het nou met
die legalisatie als optie? Het voorstel was om een vergunning aan te vragen,
waarmee je de gemeente zwart op wit toestemming geeft om de smeris te allen
tijde de kroeg te laten betreden. Vervolgens zouden die smerissen dan alsnog
geweigerd worden. Mij ontgaat nog steeds de zin van dit voorstel en ik kan
me voorstellen dat de bargroep er inmiddels ook over is uitgepraat. De
onduidelijkheden rond de plannen van de legaliseerders zijn wat mij betreft
ook niet opgeheven/verminderd, ons is slechts een slap soort reclamepraatje
aangesmeerd over wat voor swingende tent Vrankrijk met vergunning zou
worden. Verder leken er vooral persoonlijke conflicten tussen een aantal
lego's en de huidige bargroep te spelen.