Kraken-post: Re: Vaag en vreemd in Utreg

Re: Vaag en vreemd in Utreg

From: Harry (harry@squat.net)
Date: 06 december 2000 17:20 uur

tekaa@gmx.net (tekaa@gmx.net):

> Het Vleutensewegterrein kan vanaf morgenochtend ontruimd worden. Dit is
> het resultaat van een rechtszaak tussen koper (gemeentelijk
> ontwikkelingsbedrijf oid) en een klupje vage grondspeculanten (ara/libra bv). De laatsten
> hadden het terrein verkocht aan de gemeente, maar hadden verzuimd te melden dat
> het terrein in gebruik was. Daarom spande Tomlow namens gemeente een kort
> geding aan om libra/ara te dwingen het terrein leeg op te leveren (het ging
> dus niet om een onteigening maar om een ordinaire verkoop).

Dit klinkt als een geval van "Huidenstraat-truc", waarbij de krakers
zouden mogen blijven, omdat ze geen partij waren in het geding. Achter hun
rug om wordt er dus vanalles bekokstoofd, waarop ze geen invloed hebben
gehad, en dat schijnt niet te mogen.

Schijnt, want 't fijne weet ik er natuurlijk ook niet van, daar hebben we
immers kraakspreekuren voor, die voor een deel ook op deze maillijst
geabboneerd zijn.

't is in Amsterdam in ieder geval al jaaaaaaren niet meer toegepast,
heeft een van de ouwe knarren hier nog een vergeelde Bluf op zolder liggen
met het waarom?

Harry.