Kraken-post: Re: Afscheid Patijn verstoord

Re: Afscheid Patijn verstoord

From: schuurman (dollehon@dds.nl)
Date: 20 December 2000 21:42 uur

At 21:26 20-12-00 +0100, you wrote:
> Afscheidsfeestje Patijn verstoord

Prima actie, zoals op AT5 was te zien. Smakelijk afscheid van misselijk
mannetje...
Er waren teveel kados, teveel bloemen, teveel toespraken met teveel
loftuitingen en vooral teveel staande ovaties. De vertoning was zo ongeveer
van het nivo van een verjaardag van Ceausescu.
Je kunt de hele ambtsperiode van dit figuur nog eens nalopen en alles
opsommen wat er mis is gegaan - de eindeloze vertrutting, de manier waarop
onze stad wordt aangeharkt tot een plek die uitsluitend nog bedoeld is voor
de rijken, de ontruimingen enz. enz. Sinds gisteren blijft mij een beeld bij
van de ontruiming van de Tolstraat - hoe een hoogzwangere vrouw naast haar
spulletjes op de stoep zat, midden in december, vlak voordat de vorst
invalt. Dat ene beeld is voor mij voldoende rechtvaardiging voor de
verstoring van dit feestje.
Maar één vraagje... Schrijft en verstuurt er ook iemand een persbericht?