Fwd: kraak in Harderwijk

From: Pim (tlaxcala@dds.nl)
Date: 01/13/00

Dit kwam binnen bij Dwars, wisten jullie dit al?
Pim

Kraak in Harderwijk

hallo lezer. ik heb jullie website over kraken gelezen en wilde even
mededelen dat er sinds 31-12-99 ook een kraakpand staat in
harderwijk. het was een uiterst makkelijke kraak. we waren inderdaad
al eerder in het huis geweest, en het beviel ons goed. bleek geen
oud rottend huis te zijn, alleen erg slecht geisoleerd. maar ja, met
silliconenkit en piepschuimplaten kom je toch al een heel eind. dat
terzijde. op de dag van de daadwerkelijke kraak (laatste kans om dit
millenium nog te kraken) kwamen we om 6 uur aan op station
harderwijk. eenmaal bij het huis aangekomen stond het raampje zelfs
gewoon open(!). wij naar binnen, stoel tafel en bed gedeponeerd,
daarna de politie bellen. ons aller vrienden lieten vrij lang op
zich wachten, waarschijnlijk wisten ze niet hoe een kraak aan te
pakken en moesten ze wachten op orders van hogere hand. toen ze
aankwamen moesten wij hun bijna uitleggen wat ze nou precies moesten
doen. enfin, bleek dat de politiemannen het wel komisch
vonden...gekraakt in harderwijk. met de buren kunnen we het ook goed
vinden, het gas was nog aangeloten en de electriciteit ook. er stond
een gaskachel in de (uiterst ruime) woonkamer, die er na wat gepruts
ook wel weer zin in had. het vervelendste aan de hele kraak was een
medekraker die zichzelf wel kraak-expert vind omdat hij wat vaker
gekraakt had dan wij. de hele tijd liep 'ie ons te vertellen hoe we
wat wel niet moesten doen en dat hij het meeste ervaring had en bla
bla bla......    (jongen vind het sfeerje van verzet,anarchie,kraken
wel tof maar realizeert zich absoluut niet wat dat nou eigenlijk wel
betekend voor je leven) >gelegenheidspunker. zoals ik al vertelde
was de politie absoluut geen enkel probleem en naar wat we aan hun
houding konden aannemen zou de gemeente dat ook  niet worden, zegt
'ie toen de juten ons weer verlieten: "ja, als ik jullie was zou ik
de boel nu maar gaan barricaderen en bakstenen gaan zoeken om naar
de ontruimingsploeg te gooien." eikel. we zitten er nu nog niet
iedere dag omdat ik nog minderjarig ben - wordt 8 maart 18 - want
mijn ouders willen me tot mn 18e niet uit huis laten, maar als we
eenmaal gesetteld zijn wordt het echt een van neerlandsch
stijlvolste kraakpanden. groot alleenstaand huis, +/- 3 ha tuin,
alleen jammer dat het in een eendefokkerijenbuurt staat. VLEES =
MASSAMOORD!!!!!!

reinout sterk.