dikkedaan en de buurt

From: Rudeboy (crass@dds.nl)
Date: 01/27/00

brief vandaag in het parool naar aanleiding zwartboek ontruimingen...

KRAKERS

Het voormalig kraakpand aan de Daniel Stalperestraat werd voor het laatst
ontruimt in 1998. Er zou verbouwd worden. Tot op heden staat dit pand leeg.
Voorbereidingen om te verbouwen worden niet genomen. Of je moet de
verfklusjes van de enige kraakwacht in dit uit tientallen woningen
bestaande pand al serieus nemen.
Als ondernemer in de buurt heb ik meer last van de leegstand nu, dan van de
krakers toen. ME met waterkanon en veel machtsvertoon moest het "recht" van
de eigenaar beschermen. Die politie macht had ik liever ergens anders aan
het werk gezien.
Mischien word het eens tijd om de ondernemers uit de buurt te bewegen een
rechtzaak aan te spannen tegen de eigenaar van wegen het niet uitvoeren van
de verbouwing en de schadelijke efecten die hier uit voortvloeien.
Het is toch te zot voor woorden dat pure hebzucht voor een enkeling -de
basis van deze leegstand- met al zijn negatieve gevolgen voorang krijgt
boven een buurt die er alles aan doet om de omgeving leefbaar te houden

J. ten cate, amsterdam

tijd voor een herkraak jongens???

Rudeboy
Skins 'n' Punks (united) Against Racism