lawaaidemo in amsterdam

From: binnenpr@dds.nl
Date: 03/20/00

Gisteravond werd lawaai gemaakt voor de arrestant die eerder op de
dag werd opgepakt bij de mislukte herkraak van de pogo-academie.
Eerst werd lawaai gemaakt bij het nieuwe wijkburo aan de Ferdinand
Bol, daarna bij het hoofdburo. Na het lawaai bij het wijkburo rukte
een kolonne ME-ers uit en werd kraakcafe de Molli omsingeld door drie
bussen ME en nog een blik stillen (volgens een kenner hier ter
plaatse een 'opjaagteam'). Toen ze eindelijk door hadden dat de
herrieschoppende krakers richting HB waren vertrokken, gingen ze daar
maar heen, waar de lawaaidemo net was beeindigd toen ze aankwamen.
Woeste taferelen, er vielen klappen, een vijftal krakers werd staande
gehouden. Nadat gebleken was dat er geen vernielingen waren
aangericht mochten deze weer doorlopen.
De arrestant zit inmiddels nog steeds vast. Er is een pakketje
gebracht en aan het eind van de middag gaat advokaat Lambert Miedema
bij hem op bezoek. Meer nieuws volgt.