Kraken-post: Filip Dewinter dient klacht in tegen onbekenden

Filip Dewinter dient klacht in tegen onbekenden

From: jvandep (jvandep@dds.nl)
Date: 09 Apr 2001 15:04 uur

Webstek 'www.filipdewinter.be' en 'www.fdw.be': vervalsing door extreem-links

 Filip Dewinter dient klacht in tegen onbekenden

Hetze tegen Filip Dewinter geleid door Patrick Coeman, kabinetsmedewerker
Boutmans

Sinds kort is er op het internet een webstek gepubliceerd onder de naam
'filipdewinter.be'. Wanneer men de webstek 'Filip Dewinter Fanstek' bezoekt
treft men foto's, afbeeldingen en anti-Vlaams Blok-teksten aan, ondertekend
met mijn naam, maar die in werkelijkheid een vervalsing zijn. Verder
onderzoek toonde aan dat de domeinnaam van de webstek bovendien geregisteerd
werd door … F. Dewinter, Spuistraat 216, 1012VT Amsterdam. Ook de domeinnaam
FDW.be werd trouwens geregistreerd op hetzelfde adres.

Gezien het feit dat er dus niet alleen teksten op het internet werden
gepubliceerd onder de naam Filip Dewinter die niet van mijn hand zijn, maar
de naam van deze webstek bovendien ook onder een valse (mijn) naam werd
geregistreerd, heb ik klacht neergelegd tegen onbekenden wegens valsheid in
geschrifte op basis van artikel 193 Strafwetboek.

Een beperkt onderzoek geeft reeds enkele aanwijzigingen omtrent eventuele
betrokkenen. De webstek 'filipdewinter.be' is immers 'gehost' door de
webstek 'antifanet'. Antifanet is geregistreerd op naam van links-extremist
Patrick Coeman, kabinetsmedewerker van Staatssecretaris voor
ontwikkelingssamenwerking Boutmans. Deze zoveelste hetze tegen mijn persoon
wordt dus blijkbaar georganiseerd vanuit het kabinet van een
staatssecretaris. Dienaangaande heb ik de betrokken staatssecretaris in een
schrijven gewezen op de feiten en gevraagd zijn kabinetsmedewerker tot de
orde te roepen.

Coeman haalde reeds eerder het nieuws omwille van de publicatie op
'antifa'-net van een lijst van zogenaamde 'Belgische fascisten', die hij van
het internet diende te verwijderen na een klacht van een Vlaams
Blok-mandataris bij de 'Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke
Levenssfeer'.

Onderzoek toonde aan dat op het registratieadres van de webstek
'Filipdewinter.be', Spuistraat 216 in Amsterdam, het 'Vrankrijk Kraakkafe'
is gevestigd, een kraakpand, bewoond door een groep uiterst gewelddadige
anarchisten.

Filip Dewinter
Fractievoorzitter van het Vlaams Blok in het Vlaams Parlement