Kraken-post: Re: Eindhoven

Re: Eindhoven

From: Spike (spikey@kraakpand.nl)
Date: 07 Aug 2001 22:11 uur

Quote:
Maar de leiding van het asielzoekerscentrum heeft 'geen enkele last van die krakers', aldus een woordvoerder. 'We hebben geen idee wie die gasten zijn.'

Dit is op te maken uit een stuk even terug in dezelfde krant. \
De asielzoekers worden 180 graden de andere kant op gestuurd, naar de andere kant van de stad, bij Veldhoven.

Toen het stuk enige tijd geleden in de krant verscheen vroeg ik me af WAAROM
OC eindhoven weg moest op de locatie aan de oirschotseweg
nabij het kazerneterrein aan de Achtseweg Zuid.

redenen....?
1. Eindhovens grootstste kapitalist (Frits Philips,...van die lampjes) en bewoner van een aangrenzend 150 (!!) hectare groot landgoed, had 'last' van de aanwezigheid van de asielzoekers.
Hij had dus ook bezwaar gemaakt tegen 'verlenging' van de aanwezigheid verblijf van het OC.

'wel even voor zorgen' (let's make things better???????????)

maargoed even verder...
2. De extreem-rechtse krakers
Onduidelijk of de leiding ze kent of niet, maar er vanuitgaand dat er wel eens 'incidenten' zouden kunnen zijn (niet onlogisch toch?) zal er wel melding van hun aanwezigheid gemaakt zijn.
Ze weten dus zeker wel wie die gasten zijn.

conclusie:
Asielzoekers worden in dit geval weer vluchtelingen,
en dit in het beschaafde Nederland (ik kan hier met m'n hoofd telkens weer niet bij...)
Of dit nou door extreem-rechts komt of door Fritsie, het blijft ongeloofelijk dat er zo met mensen gezeuld wordt. Misschien bedoelt de COA het goed, en is dit een veilige stap uit voorzorg, maar kan dit zomaar gebeuren??
De gemeente zal uiteindelijk wel weer met een mooi verhaal op de proppen komen, (O, wat zijn ze daar goed in in E'hvn...)
er wordt een nieuwe bestemming gegeven aan de kazerne en er wordt uiteraard veel geld aan verdiend. Misschien kan Philips er een hotel van maken, voor de gasten die naar de paardendressuur van philips jr. komen kijken.
Extreemrechts kraakt iets anders in de stad en zal ook nog wel van zich laten horen.

Ik heb die tv uitzending niet gezien, en ik vind dat de berichtgeving teveel over extreem-rechts gaat. Want waarom moet het over hen gaan. Ik snap niet dat er weer zoveel aandacht gegeven wordt aan zulke extreme ideologien. Dat ik het nu ook doe vind ik niet helemaal okee, maar wil zo proberen een andere view op deze zaak te geven.

Hoop dat het verduidelijkend was.
Spike