Kraken-post: Re: S wammerdamstaartje uit Parool (fwd)

Re: S wammerdamstaartje uit Parool (fwd)

From: schuurman (dollehon@dds.nl)
Date: 04 Feb 2001 15:10 uur

At 17:10 3-02-01 +0000, you wrote:
>Only in extreme quantities there will be symptoms, like (...) a tendency to
extreme violence(!),

Dat verklaart weer een hoop!

> Homoeopathy has been successful in dealing with heavy-metal-pollution,

Ik dacht het niet. Bij mijn weten is nog nooit wetenschappelijk aangetoond
dat homeopatie ook maar één ziekte kon genezen, laat staan serieuze zaken
als vergiftiging met zware metalen. Ik rubriceer dat soort 'alternatieve
geneeswijzen' dan ook onder de kopjes 'kwakzalverij' en 'modern bijgeloof'.
Het ligt ook erg dicht bij een proto-fascistische en racistische stroming
als de antroposofie. Daar heb ik tamelijk nare ervaringen mee gehad toen ik
klein was - wat me vooral bijgebleven is, is dat ze je pijnstillers
onthouden omdat pijn goed is voor je karma of deel zou uitmaken van het
genezingsproces ofzo. Daarnaast nog een aantal krankzinnige zweverige
opvattingen.
Maar dat lijkt me inderdaad een discussie die niet echt op deze lijst thuis
hoort...
S.
ps - inderdaad: niks niet vasten niet, maar lekker dik worden en zorgen dat
je nooit drastisch afvalt!!!