Kraken-post: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re

Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re

From: Slaapvaak@cs.com
Date: 13 Feb 2001 13:03 uur

> niet met iemand praten, waar je wel noodgedwongen mee te maken hebt lijkt
> mij geen goed idee.
> hoe stel je je dat voor?
Je hebt toch niet per se met hem te maken? Ambtenaren maken toch beleid.

> gewoon negeren dan gaat ie wel weg?
Een statement maken door beargumenteerd te laten merken waarom je niet met
hem in gesprek wil, maar wel met beleidsmakers van de Gemeente Amsterdam.

> of gaan we hem op zijn bek slaan?
Dat kan altijd nog

> je legitimeert zijn gedrag en het beleid wat hij heeft gemaakt toch niet
> door met hem in gesprek te gaan?
Vindt ik dus wel. Als je het onderwerp negeert helemaal. Ik kan me gewoon
niet associeren met mensen, die zeggen voor solidariteit met vluchtelingen te
staan, die praten met Cohen, die met zovelen niet wil praten, cq uitsluit in
deze samenleving.

> waar de dialoog eindigt begint vaak het geweld.
> lijkt me nog een beetje vroeg.
De dialoog hoeft toch niet met Cohen? Je gelooft toch niet in de sterke man,
de alles oplossende burgemeester? Geef hem alsjeblieft dat image niet!

> als je hem helemaal gaat negeren, geef je hem de ruimte om in zijn eentje
> een beleid uit te stippelen. zodat hij als hij dat wil met goedkeuring van
> de gemeenteraad het hele boeltje in de kantine kan gaan opdoeken.
Zie boven

> en als ze keer op keer de kantine laten ontruimen, zal dat aan onze kant
> waarschijnlijk ook behoorlijk ten koste kunnen gaan van andere aktiviteiten
> die juist zo belangrijk zijn. dan zou deze uiting van solidariteit
misschien
> indirekt tot gevolg kunnen hebben dat je juist minder tijd, energie en
> ruimte overhoudt om die mensen waar je solidariteit mee betuigt ook
> daadwerkelijk te helpen.
Tja, jij zal het wel weten. Als Vrankrijk niet ontruimt wordt, maar
doorgedoogd, is zij/haar sympathisanten initiator tot 1 april anti-Cohendag?
En tal van andere illegalen-ondersteuningsacties? Flauw...