Kraken-post: Re: Antw: Re: Antw: Re

Re: Antw: Re: Antw: Re

From: schuurman (dollehon@dds.nl)
Date: 15 Feb 2001 13:47 uur

At 17:27 14-02-01 -0800, you wrote:
>Er zijn grenzen,

Juist, en daar waren we dus tegen.

>Justitie weet heel
>goed wat de veiligheids-risico's zijn van terugsturen
>naar bepaalde landen: iedereen weet b.v. dat politieke
>koerdische
>vluchtelingen bij deportatie naar Turkije worden
>gemarteld en worden vermoord door het fascistische
>regime.

Weet iedereen dat? Ondanks mijn oproep voor meer concrete informatie via
deze lijst (naar mij persoonlijk op te sturen) heb ik geen enkel bericht
gehad. "Iedereen" heeft er wel vagelijk iets over gehoord en vindt het
ongetwijfeld heel erg allemaal, maar uitzoeken wat er nou precies gebeurd
is: ho maar. Terwijl die uitzettingen van onze belastingcenten en in ONZE
NAAM zijn verricht (in een republiek is dat wat directer: in naam van het
volk, in Nederland is dat In naam van onze koningin). Wat heb jij gedaan om
die uitwijzingen te voorkomen? Alles wat je had kunnen doen en hebt
nagelaten om het beleid van Cohen te saboteren is wat mij betreft
Nalatigheid de Dood tot Gevolg Hebbend. Heb je al je democratische rechten
uitgeput om het beleid te veranderen? En als je dat hebt gedaan, ben je
daarna overgegaan op illegale actiemiddelen? Het ging om mensenlevens, dus
die zijn in deze gerechtvaardigd (daar ging die leus dus oorspronkelijk
over: "Legal, illegal, scheissegal", nog niet zo lang geleden uit z'n
verband gerukt en op reactionaire wijze her-gebruikt in een bepaalde discussie).
Wanneer zijn deze mensen uitgezet? Naar welke landen? Zijn er namen bekend?
Waar vind ik meer informatie? Als mensen een politieke discussie willen
voeren verwacht ik dat ze hun argumenten behoorlijk onderbouwen, maar zelfs
dat is blijkbaar al teveel gevraagd. We roepen liever wat slogans, houden
nog eens een benefietfeestje en voelen ons lekker moreel superieur...

>Althans ik zou niet met zo'n iemand rustig om de tafel
>kunnen gaan zitten onderhandelen !

Dat doet de bargroep dan ook niet voor de lol.

>als je niet wilt hoef je niet met hem te praten!
>hij bepaald niet het beleid, maar de topambtenaren
>en wethouders

Het zou fijn zijn als je wat beter op de hoogte was van de concrete situatie
die we inmiddels hebben voordat je gaat roepen. Met de "topambtenaren" is al
uitvoerig gesproken en dat is allemaal doodgelopen. Als het alleen aan hen
zou liggen dan was Vrankrijk allang dichtgemetseld. Een meerderheid van de
gemeenteraad is van mening dat Vrankrijk behandeld moet worden als een
doorsnee horecatent en gewoon een vergunning moet aanvragen, dus die
wethouders daar hebben we ook niet zoveel aan. Er ligt al een aanzegging van
bestuursdwang op tafel, waarmee Vrankrijk in principe ieder moment
binnengevallen kan worden. Dat dat nog niet gebeurt komt doordat er nog met
Vrankrijk gepraat wordt. Door/namens de burgemeester, met instemming van de
raadscommissie. Als die besprekingen nu van onze kant worden stopgezet (wat
ik dan sowieso eerst wat preciezer zou willen onderbouwen met een verklaring
waarin je de feiten behoorlijk weergeeft!) staat morgen de smeris op de
stoep. Onze laatste kans ligt bij de bestuursvrijheid van de burgemeester en
de gesprekken, om een voor beide partijen bevredigende oplossing te vinden.
Nogmaals: ik zou graag zien dat mensen zich behoorlijk op de hoogte stellen
van wat er aan de hand is voordat ze wat gaan roepen. Discussies blijven op
deze manier in kringetjes ronddraaien, zonder dat we een meter verder komen.