Kraken-post: Re: anoniem kan niet meer in hoger beroep

Re: anoniem kan niet meer in hoger beroep

From: Hanz Wave (hanzwave@dds.nl)
Date: 27 Feb 2001 17:55 uur

he dit is bad news!
als ik het goed begrijp kan je wel anoniem veroordeeld
worden, met recht op verdediging door een advocaat(?);
Zou dit dan ook het einde betekenen van de strategie om
-als NN- niet te tekenen voor dagvaardingen en vonnisen,
en niet naar de eerste twee rechters te gaan, om dan bij de
hoge raad vrijspraak te scoren, tenminste als je vaak wordt
 gearresteerd en ze ook echt in de vingerafdrukkenbank gaan zoeken.
Als je in de tusse\ntijd wordt aangehouden, aan een of andere grens,
kan je in VERZET, waarmee je twee weken de tijd krijgt om in hoger
beroep te gaan of de straf te voldoen.
Je kan natuurlijk gewoon doorgaan met niet te tekenen, maar als
je naam bekend is kunnen ze meer moeite gaan doen om je op te sporen

misschien tijd om een stichting op te richten voor de bescherming van
NN`s, want justitie komt sinds een paar jaar ook steeds vaker met
anonieme getuigen in strafprocessen tegen grote dopedealers die geen lid
zijn van de regering of het koninklijk huis.

Als wij hard kunnen maken dat de smeris zich systematisch schuldig
maakt aan mishandeling /intimidatie van arrestanten, zoals bij de laatste
ontruiming van de ostadestraat 311, kunnen we misschien bereiken dat
voortaan ook anonieme klachten tegen de smeris behandeld moeten worden.