Kraken-post: Re: Kraken voor al uw huwelijksproblemen (sic)

Re: Kraken voor al uw huwelijksproblemen (sic)

From: Sylvia Kuus (addzest@wanadoo.nl)
Date: 03 Sep 2001 22:35 uur

>Boze ex kraakt huis van H.J. Meijer

"Ben niet boos, alleen verdrietig...."

>Den Haag - De ex-echtgenote van oud-wethouder Henk Jan Meijer heeft zich vrijdag
>toegang verschaft tot de leegstaande Haagse woning van de VVD-politicus, die nu
>burgemeester van Zwolle is.

Het was zaterdagochtend rond half drie.

>De vrouw woont nu met haar twee zoons (16 en 13 jaar) en een hondje in het huis aan de
>Architect Krophollerkade in Houtwijk. In het huis liggen slechts een paar matrassen en er
>staat een televisie. Er is water en licht.

Klopt

>Van buiten is er overigens niets te zien.

???

>Meijers ex zocht zelf de publiciteit

Ik wilde absoluut geen publiciteit. Ik heb TV-West zondagochtend ook onverrichter zake heengezonden.

>door een persbericht te verspreiden met de mededeling
>dat het huis was gekraakt uit protest tegen het falende beleid van Meijer, toen hij nog
>wethouder was. Hij had onder meer de tramtunnel in zijn portefeuille.

Ik heb geen persbericht verspreid. Ik vond en vind mijn ex-echtgenoot een integer politicus.

Dat klopt. Kraken is geen dagelijkse bezigheid voor mij. Ik heb me georienteerd op squat.net en kwam voor Den Haag uit bij de website van de Blauwe Aanslag, die bij doorkiezen op kraken (http://www.ddh.nl/org/blau/Overig/Kraken/kraken.html) suggereert: "Voordat je zelf gaat kraken kun je het beste contact met hen opnemen. Zij kunnen je helpen met zowel de juridische kant als met het kraken zelf (hen is het kraakxpreekuur op dinsdag). Ik wilde niet tot dinsdag wachten omdat de Leegstandswet op 1 september jl. voor dat pand van kracht zou worden. Daarom heb ik contact met de Blauwe Aanslag gezocht. Zij zijn heel behulpzaam en supportive geweest. Dat ze daarvoor, afgezien van het sociale aspect, hun eigen beweegredenen hadden valt mij niet aan te rekenen. Toen het kraken gelukt was en ze een persbericht bespraken, heb ik aangegeven daar moeite mee te hebben, maar begrip kon opbrengen. Ze hebben toen beloofd me low-profile te houden juist vanwege het private karakter van mijn motief. Daar hebben ze zich ook aan gehouden. Ik heb grote waardering voor hun inzet en betrokkenheid en er een heel warm gevoel aan overgehouden. Fijne, leuke mensen.
>Meijer zegt onaangenaam getroffen te zijn door de actie van zijn ex. "Dit is een
>privi-aangelegenheid die al lang sleept. Mijn ex-echtgenote heeft gemeend de publiciteit
>te moeten zoeken. Ik begrijp het niet".
>Meijer is in 1990 gescheiden.

Wij zijn in 1990 uit elkaar gegaan, maar de scheiding is pas eind 1992 ingeschreven.

>Over de eigendom van het gemeenschappelijk gekochte
>huis is nooit overeenstemming bereikt.

Er heeft nog geen boedelscheiding plaatsgevonden. Ik ben voor 50% eigenaar. Ons gemeenschappelijk bezit is al elf jaar in handen van mijn ex-echtgenoot.

>Nu Meijer het huis wil verkopen in verband met
>zijn verhuizing naar Zwolle ontstonden opnieuw problemen met zijn ex-echtgenote, die
>officieel aan de Thorbeckelaan woont. Zij zou zich graag in het huis aan de Architect
>Krophollerkade willen vestigen.

Niet alleen ik, maar ook de kinderen. Het is hun ouderlijk huis. We hebben aan de Thorbeckelaan ruimte tekort.

Jammer dat dit ongenuanceerde bericht zonder verificatie in de Haagsche Courant kwam. Een verslaggever heeft mijn oudste zoon uitgehoord en zou nog contact met mij opnemen zo beloofde hij mijn zoon. Dus niet. Kwalijke praktijk. Wellicht is  de onjuiste gevolgtrekking ontstaan doordat het persbericht anomiem was.

Vanmiddag ben ik benaderd door Axel Veldhuizen, ook van de Haagsche Courant. Ik heb de verwachting dat hij deze omissie rechtzet. --------------------------------------------------------------------- Afmelden, e-mail: kraken-post-unsubscribe@dvxs.nl Opnieuw aanmelden: kraken-post-subscribe@dvxs.nl Faq: kraken-post-faq@dvxs.nl Archief: skwot.dvxs.nl Kraken verzamelplaats: http://squat.net