Kraken-post: Re: MOBIEL EENHEIDS RECHT in het Kraaiennest, never again!

Re: MOBIEL EENHEIDS RECHT in het Kraaiennest, never again!

From: hanssaloon@gmx.net
Date: 21 Aug 2002 17:42 uur

> hae
>
> Gister dus de rechtzaak tegen de kraaiennest**, man, wat een
> slecht theater. Ze hadden hun zwarte jurken niet aan, maar verder
> was het net zo echt als in hun hol aan de penoseweg. Alleen dan
> veel erger want het gebeurt godverddddon\mme in je eige
> `fckck#*cn pandje; nooit meer dat ik een rechtzitting laat afzakken
> naar mijn eigen huiskamer, promise.! Ondanks overal aanwezig bewijs
> voor de ware aard van de activiteiten van eigenaar en zijn gang
> (illegale monumentensloop en terroriseren van de hele buurt met
> [...]

Hae agaen
natuurlijk weer nergens cops te bekennen als je ze nodig heb.
waar was ik, ja, in mijn eigen woonkeuken in een van de oudste panden
in de Jordaen, uit 1599 volgens een oude bewoner, met de eigenaar, zijn
advocaatje Voss- die zich zo beklemd voelt tussen alle leugens van de
eigenaar dat hij de laatste 20 minuten van de eerste ronde in de
Penoseweg wanhopig zwijgend naar zijn client staarde en zich een
maand later nog niet heeft hersteld-, de heren Klijn en zijn collega de
coordinator voor de Jordaen, de vice-presidente mw. Rullmann,
(die ik voor de deur aanvankelijk had herkend als de heldhaftige
buurvrouw die een van de schaarse buurtbewoners is die zich
durft te verzette tegen de club rond de eigenaar) met haar griffier,
onze advocaat, en een tiental sympatisanten ( muchas Dankx!).
Op het ex-dak van het monument
, pal in het uitzicht van de rechtbank-posse, zijn wat aliens in de
stromende regen bezig te beunhazen aan het dak van 172, niet
gekraakt, toch gedagvaard, daarna in anti-kraak gegeven aan de
eigenaar van een engels bouwonderneminkje dat regelmatig voor Wals
zegt te klussen met hulp van snel wisselend personeel dat bang
is om ladders van 5 meter te beklimmen.
In zijn enig beetje betoog van de middag weet Wals niet beter te verzinnen
dan dat de toegang geweigerd wordt aan zijn workers, een zielige leugen
die toch gevaarlijk was vanwege het contract dat wij getekend hadden
na de beslissing van de rechter om langs te komen.
Op een later op ons initiatief gemaakte afspraak kwam niemand opdagen,
ook in de dagen erna geen reactie gehad op opgegeven telefoonnummer
van wijkcentrum Ceintuur; Geconfronteerd met de werken in uitvoering
ontkende hij hier iets mee te maken te hebben, zoals hij in de rechtzaal
aanvankelijk ontkend had enige zakelijke relatie te hebben met zijn
anti-kraker van 172. Een kwartier later echter, toen de rechter op mijn
aandringen aan hem vroeg wie namens hem aan ons moest meedelen
wanneer ze bij ons naar binnen moesten, schoof hij deze zgn. onbekende
naar voren als zijn contactpersoon.
De rechter vond het allemaal onbelangrijke overdrijving van onze kant.
Ze ging zelfs zover om ons voor te stellen om vrijwillig te
vertrekken op 1 oktober, zij zou dan een vonnis doen met een
superkorte anti-kraak-termijn, een maand ofzo, zodat wij het
onmiddellijk konden terugkraken als er echt niet gewerkt
zou worden!???!
Gevraagd of zij weleens gehoord had van art. 429-sexies uit het
wetboek van strafrecht, mompelde ze een heel ander nummer, om
vervolgens te zeggen dat dit heel andere wetten waren dan nu
aan de orde enzoblaa.

Toen werd er geschorst om te overleggen over dit voorstel, met
de bedoeling om zonder geweld tot een oplossing te komen.
De president ging er eens extra voor zitten om te vermelden dat
haar (talrijke!) ontruimingsvonnisen tegen krakers nog nooit "met
gheweld waren geexecuteerd" en dat zij daar trots op was;
Wij kwamen als tactisch tegenbod met het voorstel om per 1 december
de eigenaar de kans te geven te bewijzen dat de wonderen de weereld
nog niet uit zijn, en met de redding van het monument te beginnen
terwijl wij het andere pand zouden houden als zekerheid en controlepost.
Toen ik daarbij nog maar weer eens benadrukte dat corruptie bij de
BWD en in de gehele bouwwereld toch werkelijk niet meer kan
worden weggeschoven als krakerspropaganda, besloot zij om op 29 aug.
een vonnis te wijzen, zoals dat zo mooi heet.
Hoe onwijs dit vonnis gaat worden weten we pas dan, zeker is het bont
genoeg om in hoger beroep te gaan.

stelletje sukkels!

--
http://www.gmx.net

--------------------------------------------------------------------- Afmelden, e-mail: kraken-post-unsubscribe@dvxs.nl Opnieuw aanmelden: kraken-post-subscribe@dvxs.nl Faq: kraken-post-faq@dvxs.nl Archief: http://skwot.dvxs.nl Kraken verzamelplaats: http://squat.net NIEUW: http://www.kraak-forum.tk (Forum)