Kraken-post: kraakje in de staats, van bossestraat 14-hs

kraakje in de staats, van bossestraat 14-hs

From: hanssaloon@gmx.net
Date: 22 Aug 2002 21:08 uur

---hai
 tsja dat was me weer wat; de smeris heeft hier volgens hun
mutatieboekhouding een maandje geleden iemand gearresteerd.
en vier maand geleden 4 personen, en een paar week daar weer
voor enige illegalen en de rest kon ik niet meer volgen.
Toen vonden de ooms dat we sportief moesten zijn en braaf
vertrekken.
maar ja, arrestatie is geen gebruik in de zin van " door of vanwege
de rechthebbende", art. 429-SEXIES van het wetboek van strafrecht
maakt je pas verdacht als je 1) door deze zelfde rechthebbende bent
gevraagd te vertrekken en 2) deze aangifte heeft gedaan van weigering.
Zo zit dat, ook al blijkt zelfs de fungerende kraaiennestpresident
van de arrondissementsrechtbank dat niet te weten;
En pas dan ben je VERDACHT van overtreding van art. 429-sexies
WvS, waarvoor de maximale straf twee of drie maanden is ./
Het is dan ook geen misdrijf maar alleen een overtreding.
Daarvoor kan je al nauwelijks worden opgesloten, en de 'bijkomende
straf' van het verlies van huis, haard, atelier, en al je spullen
is niets anders dan een soort standrecht ter afschrikking van
gerechtvaardigd kraken. Laat je dus niet wijsmaken dat er zoiets
als een "illegale kraak" bestaat; wel immorele leegstand en
crimineel gedrag van bestuurders en smeris--Lots of it!

Door de obsessie van veel smeris met 429, wel of niet
een jaar leeg, willen ze nog weleens vergeten op 138:huis/lokaal-
vredebreuk terug te vallen. Hiervoor is aangifte door eigenaar
minder van belang dan bij 429, lijkt me.

Buurtbrief na de kraak van gisteren.
modderlandse versie op verzoek volgt.

                     DEAR NEIGHBOURS

--
http://www.gmx.net

--------------------------------------------------------------------- Afmelden, e-mail: kraken-post-unsubscribe@dvxs.nl Opnieuw aanmelden: kraken-post-subscribe@dvxs.nl Faq: kraken-post-faq@dvxs.nl Archief: http://skwot.dvxs.nl Kraken verzamelplaats: http://squat.net NIEUW: http://www.kraak-forum.tk (Forum)