Re: [kraken] MAART 2003 - Axxxie-tegen vlieger maand !!!!

From: Phoenix (phoenix@dvxs.nl)
Date: 18 Feb 2003 00:19 uur

Op ma 17-02-2003, om 23:26 schreef answer42@xs4all.nl:
> beste mede-kraker*s
>
> ik raad iedereen aan de handschoen op te pakken
> en (humorvol) axie te gaan voeren tegen die op-vlieger
> want dat is toch waar hij om vraagt
> (zie zijn schrijven hieronder)
>
> dus bereid je goed voor
> en grijp die kans in de
> " MAART 2003 - Axxxie-tegen vlieger maand !!!!"
> zegt het voort...
>
> mzzl
>
> ps:
> - de orgineelste / leukste axxxie krijgt een
> eervolle vermelding in de grakra

Niet origineel, maar *wel* leuk:

Terrein kopen/ kraken en stadje kraken bij het vlieg-project (1/3e Erik
de Vlieger) in Laarbruch (dtsl)? Boompjes planten en diverse eigenaars
daarvan, etcetera (a la Bulderbos), maar vooral het 'spookstadje'
omzetten in een AZ (Autonoime Zone).

Citaat Eindhovens Dagblad dd. 15 feb:

Er giert een strakke wind over de bossen bij Wemb. Vanaf de rand van de
lege akkers kun je ze duidelijk zien, de blokken met lege huizen achter
de groene hekken, een paar honderd meter verderop. Daar ligt Laarbruch,
tot december 1999 enclave van de Britse Royal Air Force, in Duitsland,
vlak over de grens met Nederland. Toen de Muur in Berlijn gevallen was
en het gevaar van de Koude Oorlog geweken, gingen de Britten naar huis.
Ze lieten een spookstadje achter: meer dan driehonderd lege woningen,
een school, zwembad, bioscoop, een kerk. Vijfenveertig jaar lang werkten
en woonden er zesduizend Britse militairen en hun gezinsleden en
tweeduizend burgers op de luchthaven. Een complete nederzetting van 615
hectare, omgeven door kilometers hek.
<<

'Laarbruch' wordt weer tot leven gewekt door drie Nederlanders. Hans van
de Lande uit Ridderkerk, een zestiger en voormalig stuurman van de
Holland-Amerika Lijn, bezit vijf containerterminals langs de rivieren in
Nederland en Duitsland. Herman Buurman van Roma Investments uit Ubbergen
(bij Nijmegen) is hartstochtelijk autocoureur en investeert in onroerend
goed. Amsterdammer Erik de Vlieger (42) van Imca Investments is naast
vastgoedmagnaat eigenaar van een scheepswerf, popkrant Oor en boetieks
in kinderkleding.
<<

grts,
phoenix