Re: [kraken] Hoezo deal? - (was: Erik's mortuarium)

From: Joost Hageman (jhageman@xs4all.nl)
Date: 19 Feb 2003 22:54 uur

On Wed, 19 Feb 2003 dollehon@dds.nl wrote:
> Nou Sikes, daar ga je! Van beroeps-chaoot en would-be revolutionair wordt je
> opeens manager van een nieuwe ‘anarchistische woningbouwvereniging’! Geweldig
> toch?

Ho eens even, hij zei deal. Nou, da's in principe een al eeb mooi begin,
of vind je van niet? En wat een nare titel van dit mailtje

> Wel doen wat Vlieger tegen je zegt natuurlijk, die heeft er namelijk
veel
> meer verstand van en het moet wel even duidelijk zijn wie nou eigenlijk bij wie
> op de loonlijst staat. Pas wel op dat je niet overspannen raakt, want bij Air
> Lib eiste hij rustig dertig procent verhoging van de arbeidsprestatie, dat wil
> zeggen: veel meer werk voor minder geld. Jammer voor hem, maar die Franse
> werknemers waren niet zo wanhopig als de Tsjechen....

Dit is onzin. Air Liberte is inmiddels failliet. Je maakt mij niet wijs
dat de werknemers daar dan wel zo blij mee waren. Volgens de
financiele pers had het met de aankoop van vliegtuigen te maken: Air Lib
moest Airbussen voor dezelfde discountprijs mogen kopen als Easyjet. Dat
schijnt te zijn afgeketst. Tja, en wie koopt er nou een toko die niet
levensvatbaar is?

> Naar verluidt had IMCA overigens 40 procent editorial rights bij de productie
> van de documentaire. Dat wil zeggen dat de makers eerst een ruwe montage maken
> en Vlieger er daarna naar eigen inzichten 40 procent uit mag knippen. Van een
> duidelijke verhaallijn was dan ook geen sprake meer en een prijswinnende
> documentaire zal het ook wel niet worden.

Hoezo naar verluid? Bron? Betrouwbaar? (I dunno)

[knip - rant over het maken van die docu, die ik trouwens niet heb gezien]

Liever even direct:

Zeg meneer De Vlieger, die woningbouwvereniging. Wat denk je daarover en
hoe denk je daarover? Spui 'ns wat gedachten, misschien komen we ergens :)

Greetz, ./j