Boete voor kraken (Axel)

From: Phoenix (phoenix@dvxs.nl)
Date: 19 Jan 2003 14:16 uur

BN/DeStem (c) 18 jan 2003

Boete voor kraken woning in Axel

Van onze verslaggever

TERNEUZEN - Het was een schreeuw om hulp, omdat ze tevergeefs bij de
Axelse woningbouwvereniging had aangeklopt voor een woning.

Een week later weigerde ze op last van de woningbouwvereniging de woning
te verlaten. Gisteren moest ze hiervoor verantwoording afleggen bij de
Terneuzense politierechter. Officier van Justitie R. Rammeloo begreep
dat ze tot wanhoop was gedreven, maar achtte de feiten bewezen. Hij
eiste 150 euro boete voorwaardelijk. Raadsman W. Suijkerbuijk schetste
de problemen. "Mijn cliente heeft met haar kinderen een week op straat
geleefd, want ook in opvangtehuizen was geen plaats voor haar. De woning
stond leeg en staat nu nog leeg." De verdachte voegde eraan toe dat ze
een urgentieverklaring had van de huisarts. "Mijn kinderen zijn alles
voor mij." Politierechter G. van Unnik vond haar beslissing
begrijpelijk, maar niet de goede keus. Hij vonniste conform de eis. De
problemen zijn opgelost nu de vrouw een andere woning in Axel heeft
gekregen.

http://www.bndestem.nl/archief?ArchiefID=1411169