Re: [kraken] hoe zit dat met verkoop?

From: Sikes (sikes@squat.net)
Date: 30 Jan 2003 03:46 uur

HAI

de eigenaar moet spoedeisend belang bij jou ontruiming hebben. om een pand
te verkopen moet die niet per se toegang tot het pand hebben, het moet ook
niet per se leeg zijn.

eigenaars stellen in dat soort zaken meestal dat e toch de makelaar en
potentiele kopers het pand moeten laten zien. daarvoor moeten jullie niet
per se verhuizen. dat kan ook als jullie daar wonen. er kunnen namelijk
afspraken gemaakt worden om op een bepaalde moment (die jullie goed
uitkomt) te komen kijken. dat is voor de rechter genoeg om de spoedeisende
belang van de eigenaar als niet aannemelijk te beschouwen.

wat eigenaar, makelaar en koper betreft, dat soort lui komen niet graag in
enge kraakpanden, zeker niet als je al jouw vrienden uitnodigd en een
kamera bijhebt.

ps: hoe dan ook worden de meeste rechtzaken door de krakers verloren, maar
de meer inzet , de groter de kans om te blijven.

success!

kizziz

IAH