[kraken] Krakers gezocht (???)

From: MeFMsub (MeFMsub@ziplip.com)
Date: 06 Mar 2003 19:48 uur

beste mensen, alhier mijn relaas.

Vorige maand ben ik terug gekomen van een landje in azie. Nu is het zo dat ik me daar thuis voel en gelukkig ben. Door geldgebrek ben ik terug moeten komen en de planning is om hier 3 maanden te werken, goedkoop te leven en dan te emigreren naar azie.

Voordat ik naar azie ging was (ben) ik actief kraker. Ik woon nu in een kraakpandje in Maastricht en we worden op 12 maart as ontruimd.

Ik heb geen woonplek. Ik heb ook geen werk. Banen als chemischpocesoperator in limburg zijn niet te vinden. Om werk te vinden moet ik in de randstad zijn maar daar is geen woonplek te vinden. Het een houd het ander in stand.

Kraken in de randstad?
Laat ik het zo stellen, kraken in Maastricht voor een buitenstaander is niet zo moeilijk. Je gaat naar een bestaand kraakpand en wordt doorverwezen naar andere panden. Als je nergens kan wonen zal er beslist iemand zijn die je vriendelijk ontvangt heus wel een pandje aanwijst en je meehelpt.
Echter,
Kraken in Utrecht(waar ik heeeeel graag zou willen wonen) schijnt een haast onmogelijke zaak te zijn. Ik ben nu 3 keer naar Utrecht gegaan heb met diverse mensen gesproken. Ook heb ik de vrees weg kunnen nemen dat ik een onaardig iemand ben door mijn paspoort aan te bieden en mijn bewering dat het echt maar voor drie maanden is te onderbouwen. Men oppert om zelf te kraken.......Voor drie maanden?? In een voor mij onbekende stad?
Mensen van het KSU zeggen dat ik zelf voor een pand moet kijken en dat zij een kaartenbak hebben met potentiële panden. Nogmaals, ik kom uit Maastricht, de kosten van het reizen zijn al hoog en als kraker heb je al niet veel geld. Bovendien is het ondoenlijk om als vreemdeling door een stad te kuieren op zoek naar panden waarvan je niet weet of en hoelang ze leeg staan. Om vervolgens op het (weekselijke) KSU te komen om aldaar te horen dat het pand van een malafide eigenaar is die knokploegen uitrust met vuurwapens of dat het pand niet te kraken is omdat weetikveel....daarna kan ik weer terug naar het huis van een kennis om daar een week te zitten kniezen, mijn geld weerbij elkaar te schrapen, rugzakje pakken en maar weer naar het ksu met mijn nieuwste ontdekking enz. enz. op die manier worden het wel meer dan drie maanden.

Ik heb me bedacht. Ik wil hier weg uit nederland met zijn grijze luchten en ik moet wat geld verdienen om daar te komen. Wat ik nodig heb is een kamertje...... ergens, en het hoeft niet per se in Utrecht te zijn. Ergens binnen redelijke afstand van ranstad is ook goed. Ik zoek een (t)huis en ga net zo lief met mensen samen kraken als dat ik in een bestaand kraakpand ga wonen.

Mail mefmsub@ziplip.com