Documentlocatie i.v.m. hyperlinken

Kraken-post:
bericht van daphnabrekveld@wanadoo.nl

[kraken] Fw: Armen de stad uit, rijken erin

Auteur: Daphna Brekveld <daphnabrekveld@wanadoo.nl>
Datum: 20 mrt 2004 10:24 uur

----- Original Message -----
From: Daphna Brekveld
To: cia@squat.net
Sent: Thursday, March 18, 2004 5:22 PM
Subject: Fw: Armen de stad uit, rijken erin

----- Original Message -----
From: Daphna Brekveld
To: meningen@parool.nl
Sent: Thursday, March 18, 2004 1:48 PM
Subject: Armen de stad uit, rijken erin

Geachte redactie.

Het artikel over de voorstellen van de Kamer van koophandel m.b.t. het verplaatsen van bewoners met een laag inkomen naar andere steden dwingt mij te reageren.
Als deelraadslid ben ik ook nauw betrokken bij de discussie rondom thema,s als volkshuisvesting en bevolkingsopbouw.
In stadsdeel Oud Zuid zijn er wijken waar relatief meer bewoners met lage inkomens wonen, zoals de Stadionbuurt en de Zuid Pijp.
Zelf woon ik in een dergelijke buurt (Diamantbuurt), ik kan u zeggen daar ben ik trots op.
Het voorstel van de Kamer van koophandel dat mensen met lage inkomens naar buiten de stad moeten verhuizen is immoreel en onacceptabel.
Iedere grote stad ook in andere landen heeft in verhouding veel bewoners die maatschappelijk gezien aan de onderkant zitten.
Juist grote steden en dus ook Amsterdam zijn nodig voor deze mensen om werk en een woning te kunnen vinden.
Het willen verplaatsen van deze mensen waartoe ik zelf behoor, want ik leef van mijn raadsvergoeding is ook niet rieel, het kan juridisch niet en het zal veel geld kosten.
Amsterdam reserveren voor de rijken is eigenlijk net zo krankzinning als roepen dat Nederland er alleen voor de Nederlanders is.
De leus "eigen volk eerst" wil de kamer van koophandel vervangen voor de leus "de rijken eerst" voor wat betreft de bevolkingsopbouw in Amsterdam.
De charme van Amsterdam is juist dat hier alle bevolkingsgroepen uit alle inkomensklassen wonen.
De huidige bestaande kernvoorraad aan sociale woningbouw die toch al onder grote druk staat is hard nodig voor de lagere inkomens.
De Kamer van Koophandel moet de realiteit onder ogen zien, je kunt van Amsterdam geen goudkust maken.
Amsterdam is van ons allemaal!!!!!

Daphna Brekveld
Deelraadslid Zuid- en Pijpbelangen
Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid