Documentlocatie i.v.m. hyperlinken

Kraken-post:
bericht van daphnabrekveld@wanadoo.nl

[kraken] Fw: concert.

Auteur: Daphna Brekveld <daphnabrekveld@wanadoo.nl>
Datum: 25 feb 2005 17:21 uur

----- Original Message -----
From: Daphna Brekveld
To: d.as@assen.nl
Sent: Friday, February 25, 2005 5:10 PM
Subject: concert.

Aan het College van B&W en de politieke partijen van de Gemeente Assen.

Hierbij breng ik mijn ernstige bezorgdheid uit over het besluit van Burgemeester Mevr. D.van As om het benefietconcert van AFA Drenthe te verbieden.
Als Deelraadslid van Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid, vind ik dit een verkeerde ontwikkeling, die onze democratie niet ten goede komt.
Het benefietconcert van AFA Drenthe is als zodanig geen bedreiging voor de openbare orde.
De aangekondigde tegenactie van de extreem rechtse Nationale Alliantie mag geen argument zijn dit concert te verbieden, zij zijn juist een bedreiging voor de openbare orde.
De burgemeester heeft als hoofd van de politie de taak om haar bewoners te beschermen tegen elke bedreiging in welke vorm dan ook.
Door het benefietconcert te verbieden ontstaat er een situatie waarbij extreem rechtse organisaties het voor elkaar krijgen dat iedere anti-fascistische activiteit wordt verboden, indien extreem rechts alleen al aankondigd een tegendemonstratie te organiseren.
Het is bestuurlijk gezien niet juist om te wijken voor een extreem rechtse organisatie als de Nationale Alliantie, die in hun uitlatingen duidelijk laat blijken, een antibuitenlander en antisemitisch karakter te hebben.
De democratie in Nederland wordt ernstig ondermijnd als gemeentebesturen zwichten voor dergelijke extreem rechtse organisaties.
Ik doe dan ook een dringend beroep op het college van B&W om dit concert op een later tijdstip alsnog mogelijk te maken.
De politieke partijen roep ik op om deze kwestie in de desbetreffende raadscommissie te bespreken, om voor de toekomst dit soort situaties te voorkomen.
De burgemeester dient als hoofd van de politie er voor te zorgen, dat bij bedreigingen vanuit extreem rechtse hoek er genoeg bescherming geboden kan worden.
Ook in deze tijd van opkomend rechts extremisme dient een gemeentebestuur een krachtig signaal te geven richting rechts extremistische groeperingen.

Denk hierbij aan de leus van een verzetsheld uit de tweede wereldoorlog, Henk van Randwijck:

EEN VOLK DAT VOOR TIRANNEN ZWICHT,
VERLIEST MEER DAN LIJF EN GOED.

Met vriendelijke groet
Daphna Brekveld
Deelraadslid Stadsdeel Amsterdam Oud Zuid
Fractievoorzitter Vereniging Oud Zuid.
ontvangsttijd Fri Feb 25 16:21:56 2005

Documentlocatie

Dit document staat op krakenpost.nl