Documentlocatie i.v.m. hyperlinken

Kraken-post:
bericht van erikskip@hotmail.com

[kraken] FW: Re: [kraken] vergunningen

Auteur: Erik Schippers <erikskip@hotmail.com>
Datum: 28 jan 2005 17:49 uur

Beste Henk(en anderen)
Het beste dat je kunt doen is kijken hoe jullie Algemene Plaatselijke
Verordening (APV) eruit ziet. Wat staat daar in over het verkrijgen van
gebruiksvergunningen. Hier in Deventer is het zo dat iedere plaats waar meer
dan 50 mensen in kunnen, ongeacht welk doel deze ruimte benut, een
gebruikesvergunning moet hebben. De gemeente past dit alleen toe op plaatsen
waar veel mensen samen komen en/of waar activiteiten worden georganiseerd.
Een van de Deventer kraakpanden, het soepcafe, is al drie jaar bezig met het
krijgen van een gebruiksvergunning omdat de gemeente maar niet opschiet.
Totdat de vergunning verleend is heeft hij het recht om activiteiten te
organiseren.
Twee andere kraakpanden in Deventer zijn verzegeld op het niet hebben van
een gebruiksvergunning. De politie heeft bij beide panden zelf binnen
geconstateerd dat er activiteiten georganiseerd en veel mensen waren.
Hiertegen is maar 1 middel bestand:
HOUDT DE POLITIE BUITEN!
Let op! Als de politie binnen niets constateerd hebben zij niet het recht om
binnen komen.
Er zit een tegenstrijdigheid in de zin, maar het komt erop neer dat wanneer
je geen politie binnen laat, zij ook niets tegen je kunnen beginnen. Dit
geldt voor de gemeente idem dito!
Succes