bericht van m.lenoble1@chello.nl

Re: [kraken] rechtszaak verloren, ME op weg naar pakhuis Afrika

Auteur: Martijn le Noble <m.lenoble1@chello.nl>
Datum: 18 jun 2005 15:58 uur

Naar mijn stellige overtuiging vloeit uit de noodbevels- dan wel
verordeningsbevoegdheid niet voort dat men panden kan sluiten en
ontruimen, laat staan in verband met brandveiligheid. Voor het sluiten
van woningen door de burgemeester is namelijk expliciet artikel 174a van
de Gemeentewet ingevoerd. Ik sluit mij bij Kleef aan. Een
bestuursrechtelijke ontruiming zonder hoor- en wederhoor is per
definitie onrechtmatig.

Martijn le Noble
(rechtenstudent)