bericht van amro@tuig.nl

Re: [kraken] brute ontruiming door knockploeg bij een kraak van een boerderij in De Meern

Auteur: Amro Bank <amro@tuig.nl>
Datum: 31 mrt 2005 18:47 uur

On Thu, 31 Mar 2005 16:19:24 +0000, you wrote:

>Bij een kraak van een agrarische woonboerderij die paasmaandag avond was
>gekraakt op de zandweg 200 te De Meern, zijn de ochtend erna de nieuwe
>bewoners er heel hardhandig en met veel geweld er letterlijk uitgeslagen.
>Dit gebeurde in opdracht van de huidige eigenaar de heer Koedam, ook
>eigenaar van een tegelzet bedrijf in De Meern, die een tiental mensen had
>ingeschakkeld om zijn vuile werk op te knappen.

<knip geweld foute eigenaar>

>Inmiddels heeft de officier vandaag op donderdag 31 maart een negatieve
>uitspraak gedaan over deze kraak omdat er stukken waren overhandigd waaruit
>bleek dat er afgelopen jaar werkzaamheden binnen waren uitgevoerd.
>Dit zal waarschijnlijk een in elkaar opgevoerd stukje zijn van de eigenaar
>want het pand staat al veel langer te koop dan een jaar en niets wees erop
>dat er binnen werkzaamheden waren geweest, aangezien de beschimmelde staat
>binnen en de orginele staat van het interieur van deze oude boerderij.
>
>Een sympatisant

Hoi, ik weet dat dit als mosterd na de maaltijd komt. Maar is er wel aangifte gedaan van dit geweld ? En hadden jullie niet al een vermoeden
wat er kon gebeuren ? Die tegelhandel zit maar veertien huisnummers verder op.

Als de eigenaar van een pand in de straat woont of werkt, houd het wel in dat hij/zij een prima overzicht heeft op het komen en gaan
van krakers en sympatisanten. En dus ook sneller een risico zal nemen, zoals het inzetten van een knokploeg.

Zijn er lui van die knokploeg aangehouden ? Op welke grond ?

In ieder geval veel sterkte gewenst voor de krakers/sters en laat je niet afschrikken door dit geweld.

--
Amro