bericht van stuivers@dse.nl

Re: [kraken] Weggeefwinkel Assen opent deuren nieuw pand

Auteur: Stuiverstraat <stuivers@dse.nl>
Datum: 16 okt 2006 19:18 uur

Klopt, ik nam voetstoots aan dat het iets met kraken te maken had omdat het
op de kraakmailinglist stond. Hoe stom kan je zijn ;)

Ik heb mevrouw net even gebeld op aanraden van Alex, en het was een wazig
gesprek. De begaandheid met armoede en de bestrijding daarvan was heel
duidelijk, maar er kwamen ook direct weer vage argumenten om de bocht over
de connectie tussen te weinig geld voor armen hier en te veel voor armen in
het buitenland. Ik kreeg er niet uit wat het verband tussen de twee dan wel
was, het bleef bij vage onderbuiktoestanden. Ik heb niet de indruk dat ze
verkeerd gequote is, al doen ze daar ook dingen voor vluchtelingen en
dergelijke. Ze zag het probleem met die uitspraken ook niet.
Pas toen ik dan op een gegeven moment dan maar inbracht dat ze daarmee wel
de indruk wekt dat de weggeefwinkel in Assen staat voor het idee dat armoede
in Nederland wordt veroorzaakt door te hoge ontwikkelingshulp, en dat dat
publicitair gezien misschien niet al te slim was, vond ze ineens wel dat ze
verkeerd gequote is, en gaat ze morgen de verslaggever om een rectificatie
vragen...
Ach ja, toch weer een leuke flame gehad.