Kraken-post: Re: Indymedia.nl zal links naar Radikal-site niet verwijderen

Re: Indymedia.nl zal links naar Radikal-site niet verwijderen

From: frank (keyser@xs4all.nl)
Date: 24 Apr 2002 21:24 uur

dag Ox en de rest,

>Hieronder het artikel uit de Radikal waar het de Duitse Baan blijkbaar om gaat.
>
>Zelf begrijp ik niet waarom mensen op indymedia geen linkjes mogen posten naar sites waar onderstaande op staat. Ook de strafbaarkeit van de tekst is mij wat onduidelijk maar dat ligt wellicht aan mijn kennis van het Duits..??..

Er staat dat er gele kastjes langs de spoorlijn te vinden zijn waarop
staat dat ze door Siemens zijn gefabriceerd. In het artikel wordt
uitgebreid beschreven hoe je de kastjes kunt herkennen (geel dus, met
de tekst "Siemens") zodat je je niet kunt vergissen. De kastjes
controleren of er zich een trein op het baanvak bevindt (maximaal 1
trein per baanvak, anders springen de seinen op rood). Daar emmert het
artikel twee pagina's over door. Als sabotagetip volgt dan zoiets als
'sloop het kastje open en verniel de inhoud'. Hoe, dat mag je zelf
uitzoeken.

Rechters hebben de tekst illegaal verklaard, omdat het schade toe zou
brengen aan het functioneren van Deutsche Bahn, de Duitse overheid en
de wereld in z'n algemeen. En het heelal in het bijzonder, vooral
Mars, daar schijnt veel sabotage van gele kastjes plaats te vinden.

Natuurlijk hoopt Indymedia.nl op een gerechtelijke uitspraak dat alle
websites waar eventueel ooit een link naar een dergelijk
wetenschappelijk artikel kan worden geplaatst ten strengste verboden
en volledig van het internet verwijderd dienen te worden. De kans dat
dat gebeurt is reeel: rechter Orobio de Castro is favoriet. Leve
Orobio de Castro!

Gelukkig is deze week het bier in de aanbieding!

groet, Frank