Documentlocatie i.v.m. hyperlinken

Kraken-post:
bericht van damslapers@squat.net

[kraken] [Fwd: ingezonden brief Hero Brinkman]

Auteur: <damslapers@squat.net>
Datum: 16 aug 2006 16:16 uur

---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: ingezonden brief Hero Brinkman
From: damslapers@squat.net
Date: Wed, August 16, 2006 4:15 pm
To: redactie@volkskrant.nl

Geachte redactie,

Met veel plezier las ik woensdag ochtend uw interview met onze vroegere
buurtregiseur en nu blijkbaar kandidaat 2e kamer lid Hero Brinkman.
Ik vind echter dat er een belangrijk element in het interview ontbrak,
namelijk de in de buurt algemeen bekende officieuze reden van zijn vertrek
als buurtregiseur.
Brinkman had zich namelijk politiek onmogelijk gemaakt met een aantal zeer
kwalijke acties. Zo was er onder meer het meerdere malen illegaal betreden
van woningen, het met de ME binnenvallen van een kinderpartijtje waar o.a.
ook het kroost van de stadsdeelvoorzitter aanwezig was, het voeren van een
onverholen racistische vendetta tegen bepaalde buurtbewoners,
mishandeling, beknotting van de vrijheid van meningsuiting en het tegen
werken van het huurteam bij het ondersteunen van een vrouw die werd
lastiggevallen door haar huisbaas.
"Last action" Hero Brinkman heeft zich zo geliefd gemaakt binnen de buurt
dat al sind enige jaren er een riante prijs is uitgeloofd voor het
veroveren van zijn dienstpet, een prijs die nog altijd staat.
Het vooruitzicht dat dit ongeleid projectiel het Amsterdamse corps
mogelijk veruilt voor een baan in Den Haag vervult mij, en veel
buurtbewoners met mij, dan ook met grote blijdschap en voorpret voor de
volgende Fortuijnistische zeperd.
Hero succes!!

Job Polak
Kraakspreekuur Amsterdam West