Kraken-post: huidenstraattruc

huidenstraattruc

From: jvandep (jvandep@dds.nl)
Date: 07 december 2000 14:44 uur

>Schijnt, want 't fijne weet ik er natuurlijk ook niet van, daar hebben we
>immers kraakspreekuren voor, die voor een deel ook op deze maillijst
>geabboneerd zijn.
>
>'t is in Amsterdam in ieder geval al jaaaaaaren niet meer toegepast,
>heeft een van de ouwe knarren hier nog een vergeelde Bluf op zolder liggen
>met het waarom?
>
>Harry.

Het gebeurd ook in Amsterdam. Bv. bij de Generaal vetnek, of beter Area 23,
dat een paar maanden geleden ontruimd werd. Het complex moest verkocht
worden aan Car Jeans BV. die het wou slopen om er een nieuwe vestiging te
beginnen. Er word een voorlopig koopcontract opgesteld, en daarop een
rechtzaak aangespannen met als argument voor ontruiming de schade die de
huidige eigenaar loopt als het niet leeg opgeleverd wordt. In zo'n voorlopig
contract staat meestal ook een dwangsom vermeld. Fl. X als het niet op tijd
opgeleverd wordt. bij de Vetnek werd dit kort geding verloren.

Recenter is de Pieter Bastraat 8 waar een yuppenwoongroep een voorlopig
contract heeft gesloten met de huidige eigenaaar. Alhoewel er geen
bouwvergunning is zag Margreet Breukelaar er geen heil in om de zaak te
voeren. Deze was volgens haar bij voorbaat verloren. gelukkig dat de kwieke
bewoners in samenspraak met het KSU de zaak trachtten uit te stellen. (is
nog steeds niet duidelijk of dat gelukt is) en een nieuwe advocaat te zoeken
en te trachten een beetje dieper op de materie in te gaan.Desnoods wordt de
zaak zelf verdedigd.
word vervolgd.

Groeten
Jan