Kraken-post: geen huidenstraattruukRe: huidenstraattruc

geen huidenstraattruukRe: huidenstraattruc

From: squatter (squatter@dds.nl)
Date: 07 december 2000 18:01 uur

> Het gebeurd ook in Amsterdam. Bv. bij de Generaal vetnek, of beter Area 23,
> dat een paar maanden geleden ontruimd werd. Het complex moest verkocht
> worden aan Car Jeans BV. die het wou slopen om er een nieuwe vestiging te
> beginnen. Er word een voorlopig koopcontract opgesteld, en daarop een
> rechtzaak aangespannen met als argument voor ontruiming de schade die de
> huidige eigenaar loopt als het niet leeg opgeleverd wordt.

Naar ik aanneem werd in amsterdam de rechtzaak direkt tegen de krakers
aangespannen en niet buiten de krakers om. Ofwel niet puur een
huidenstraattruuk alwaar krakers geen partij zijn in het kort geding.
De huidenstraattruuk wordt in amsterdam bij mijn weten niet toegepast omdat ie
in hoger beroep/voor de hoge raad (???) ooit ook weer eens niet op ging.

Die uitspraak kan ook voor andere steden waar een 'echte'
huidenstraattruuk wordt toegepast van belang zijn

Oscar