Kraken-post: Re: het is koud op straat

Re: het is koud op straat

From: tekaa@gmx.net
Date: 26 December 2000 12:48 uur

> KRAKE IN
> AMSTERDAM???
>

> na lezen bericht uit utreg lijkt het mij zeker de hoogste
> tijd kracht te bundelen tegen deze nieuwe golf van reactionair
> optreden door het gezag, met en zonder uniform.
> in amsterdam zijn de laatste week (en al sinds de zomer)
> alle wetten en afspraken geschonden in de ontruimingen door
> de colonne die een paar keer per jaar een rondje door de
> amsterdamse kraakscene maakt.
> ook knokploegen , vaak van de aannemer, hebben in geen 20
> jaar zo ongestoord hun vuile werk kunnen doen..
> [...]

Dat lijkt mij een goed idee, maar hoe? In Utreg is de sien niet sterk
genoeg om tegen elke klotestreek van justitie/smeris/eigenaar een pasklaar
antwoord te hebben. Wij kunnen niet elke kraak voorbereiden op het ergste, om
daar dan ook een antwoord op te hebben. De sien staat onder druk door
ontruiming op ontruiming. Mensen steken hun energie liever in een ander pand, dan
door te knokken tegen een enkele misstand. Dat is jammer en werkt op de lange
termijn tegen je, maar wel begrijpelijk.
Wel gaat het steeds beter met kort gedingen tegen de staat en het vechten
tegen bizarre negatieve uitspraken. Maar als een politieburo als Marco Polo
daar niet aan wil, dan houdt het (meestal) op.