Onder Betuwelijn

From: Phoenix (phoenix@dvxs.nl)
Date: 01/29/00

Onder Betuwelijn

Hoewel ik daar ook in de tunnel had moeten liggen (of gezellig had zitten
thee drinken met elkaar, zie Gelderlander-artikel) *ben* ik daar nu eenmaal
niet en zat ik te kyken wat de kranten die morgen in de bus liggen gaan
brengen (op het Internet zijn ze nu eenmaal sneller beschikbaar).

Ik had (ook) als phoenix al drie artikelen van de Arnhemse Courant op deze
maillijst geplaatst, omdat ze zo alejessus positief waren. Dezelfde dag
waren er artikelen in De Gelderlander (betuwe editie) die juist zo
stemmingsmakery waren. Nu staat in dezelde Arnhemse Courant (waar wy juist
altyd ruzie mee hadden over emotionele berichtgeving) een stuk die sec
journalistisch verslag is (wegblokkade enzovoorts). Kijk ik in de editie
van de Gelderlander van morgenochtend dan valt me dezelfde anti(groen
front) sensatie op.

Is er iemand die dit soort dingen byhoudt (Grachtenkrant of zo. of
Ravage-achtergrondartikel over hoe media omgaan met...).

Typisch stemmingsmakery-gelderlander van morgen (uh, vandaag 29 januari):

De belangstelling van omwonenden was gisteren groot. Tientallen stonden aan
de overkant van de straat soms uren te wachten op wat zou gaan komen. Bij
de actievoerders zelf was de komende ontruiming wel onderwerp van gesprek
hoewel de echte spanning nog niet echt merkbaar was. In de huiskamer werd
nog gezellig thee gedronken en de krant gelezen.

GroenFront! heeft de politie ook gevraagd om duidelijkheid over het
tijdstip van ontruiming, maar geen antwoord gekregen. De actievoerders
menen dat het in ieders belang is wanneer -de politie tijdig waarschuwt
voor de ontruimingen. Dat zou paniekreacties bij sympathisanten voorkomen
en relschoppers -uit de buurt van de panden houden.