[TNoH] Nog meer over het kort geding enzo

From: Amro Bank (amro@tuig.net)
Date: 01/30/00

Hoi,

Nog even wat kleine wetenswaardigheden.

De advo van SosDd gebruikte in z'n pleidooi ook een stukje uit "De
Kraakgeneratie" om aan te geven dat kraken een keuze is en dat alle
krakers uiteindelijk toch kiezen voor een leven met meer zekerheid en
luxe. Hiermee wou hij kennelijk aan geven dat ons op straat schoppen
niet erg is, want dat was dan onze eigen keuze.
Ook zijn reactie op de vraag van Hummels aan de rechter om bij een
eventueel ontruimingsvonnis rekening te houden met het feit dat het nu
winter is, was erg vermakelijk. Zijn verweer was dat het nu een zachte
winter is en dan krijgen we mischien een koude, natte zomer en .......
:) Tja, dan krijg je die krakers natuurlijk nooit weg.

Overdreven was wel de aandacht die Joyce (je weet wel m'n
mede-contactpersoon naar de eigenaar,potentiele huurders en verwante
instanties) en ik kregen van een figuur die we nog niet eerder hebben
gezien bij het SosDd-circus. Een echte brede harry die zich dreigend
had opgesteld in de hal van de rechtbank en aan mij bij binnenkomst
bijna sissend vroeg: "Ben jij Amro ?" Volgens Joyce zei B.H. bij haar
binnenkomst alleen maar op spookachtige wijze: "Joooooyssssssss".

Ik ben ff later terug gelopen naar B.H. en stak m'n hand uit:
- Hoi, we hebben geloof ik nog niet kennis gemaakt ?
- Tuig als jij hoef ik ook helemaal niet te kennen <sis>
- Maar we kunnen toch nog wel normaal met elkaar praten,..
- We krijgen jou nog wel, stuk tuig <dreig> Blijf hier maar niet staan
- O, dat vind ik alleen maar leuker.
- Je moet van andermans eigendommen afblijven. Jouw beurt komt nog
wel.<dreig,samengeknepen varkensoogjes> Acht hectare ......
- Ja,ja.Ik ga ervandoor met een terrein van acht hectare op m'n nek ?

Ik heb me maar omgedraaid en ben weg gelopen.Om beetje te gaan
rollebollen in de rechtbank. Dat zag ik niet zo zitten.
Maar het geeft wel aan dat de frust van de SosDd-ers erg groot is en
dat ze hun zondebokken allang gevonden hebben. I.p.v. in te zien dat
27 mensen niet willen vertrekken voor hun vage plannen geven ze twee
mensen de schuld. Daniel van Leeuwen had het tijdens het kort geding
bijvoorbeeld over "de woordvoerder in zijn riante bungelow".
Dezelfde soort rancune die je ook tegen komt bij mensen die teveel
huur betalen en dan jou verwijten dat je geen huur betaalt. Wiens
schuld is dat ?

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat heel het
dierenrechtenaktivisme van SosDd eigenlijk een wassen neus is. En dat
voor de meeste deelnemers aan hun verenigingen en stichtingen het
gewoon draait om lekker wonen in het bos. Ik wil daarmee niet zeggen
dat bijv. Sos voor huisdieren geen dieren opvangt maar dat die
aktiviteit niet de belangrijkste beweegreden is om ons van het terrein
te willen krijgen.
Maar, ok, stel dat dat toch zo is: Hoe kun je dan hier zoveel geld in
pompen en al sinds eind september hier mee bezig zijn, als voor de
individuele stichtingen met het verspilde geld allang andere ruimtes
gehuurd hadden kunnen worden ? Wat is toch de reden dat het geld hier
uit gegeven _moet_ worden? Waarom zou je een huurcontract tekenen voor
het hele terrein en dan twee dagen later een aanvulling tekenen waarin
staat dat je eigenlijk maar de helft huurt maar wel voor het hele
bedrag ?

En waarom ga ik hier zo over door ?

M'n eigen frust denk ik. Tijdens de demo gister in A*dam kwam ik nog
steeds mensen tegen die het schijnbaar maar moeilijk te begrijpen
vinden dat wij,TNoH, niet weggaan voor "het goede doel" . Die bij de
woorden "dieren" en "opvang" niet verder kijken dan hun neus lang is
en zich niet willen verdiepen in de achtergronden van zo'n zaak als
deze.

Nou ja, genoeg hierover.
Zo meteen nog een stukje typen en dan neemt deze jongen mooi een paar
daagjes vrij. (Dingen met m'n handen doen enzo :)

Amro

--
Killsigg The Hysterian says: