Kraken-post: Re: chaostage

Re: chaostage

From: Nico Jassies (nja@iisg.nl)
Date: 08 Aug 2001 10:06 uur

Et Mun, 6 Aug 2001 joe root:

>www.chaos-tage.de
>
>Met een hoop live-verslagen over uitgelokt politie geweld ?!
>Beetje onduidelijk allemaal....
>
>ook alles in 't duits....
>en dat is soms een beetje wazig... met mijn talenknobbel(tje)

Enkele korte berichten van het Duitse front:
"ARRESTATIES OP CHAOSDAGEN -

De Duitse politie heeft afgelopen zondag 520 dronken punks
gearresteerd in Dortmund, waar de punks bijeengekomen waren voor de
jaarlijkse Chaosdagen. Behalve met elkaar gingen de punks ook met de
politie op de vuist. De Chaosdagen kenmerken zich door excessief
alcoholgebruik en agressief gedrag. Ook elders in Duitsland kwam het
dit weekeinde tot gewelddadigheden. Bij het vliegveld van Frankfurt
trad de politie zaterdag hardhandig op tegen meer dan 2.000
demonstranten, die de hoofdterminal van het vliegveld wilden
binnendringen om de uitzetting van afgewezen asielzoekers te
voorkomen. In Hamburg hield de politie zaterdag tien linkse
activisten aan, nadat een groep van ongeveer 70 activisten een
kantoor van de ultrarechtse Deutsche Volksunion had bestormd."
(bron: Reuters, AP, zoals afgedrukt in NRC van 6 augustus)

Na regen komt zonneschijn: keep your powder dry!