Kraken-post: Swammerbla, of een knuppeltje in het hoenderhok

Swammerbla, of een knuppeltje in het hoenderhok

From: footsteps@squat.net
Date: 04 Feb 2001 19:31 uur

> Maar dat lijkt me inderdaad een discussie die niet echt op deze lijst thuis
> hoort...

Eigenlijk niet, maar op zich is het wel tekenend voor een groot deel van
linksistisch nederland dat zij zich zo heftig verzetten tegen alles wat
niet met het huidige technologische wereldbeeld strookt.
Ook wel erg makkelijk om alternatieve geneeswijzen als kwakzalverij of
'proto-fascisme' af te doen. Eerder zou ik de onverdraagzaamheid tegen
alles wat niet strookt met onze technologische rede (dezelfde rede die
de totale ziekheid van deze wereld mogelijk heeft gemaakt) als fascistoide
bestempelen.
Er zijn zoveel dingen niet 'wetenschappelijk' aantoonbaar die empirisch
wel vastgesteld kunnen worden. En als je zo blij bent met de moderne
serieuze geneeskunst wil je ook vast niet horen dat door al die moderne
medicijnen de uitwerpselen van de mens een grotere chemische ramp zijn dan
menig goor industrieel complex. Wil je ook vast niet in een modern
ziekenhuis kijken waar mensen zieker worden dan ze eerst waren door de
dehumanisatie van de zorg en de infantiele symptoombestrijding van onze o
zo geleerde doctoren.
Verder lijkt het me niet dat jeugtrauma's een objectieve meningsvorming
bevorderen.

Inderdaad van vasten wordt je ziek, maar daarna is de shit wel je
lichaam uit.