Kraken-post: Re: Antw: Re: Antw: Re

Re: Antw: Re: Antw: Re

From: wolfling (wolfling@arkle.com)
Date: 13 Feb 2001 10:20 uur

niet met iemand praten, waar je wel noodgedwongen mee te maken hebt lijkt
mij geen goed idee.
hoe stel je je dat voor?
gewoon negeren dan gaat ie wel weg?
of gaan we hem op zijn bek slaan?

je legitimeert zijn gedrag en het beleid wat hij heeft gemaakt toch niet
door met hem in gesprek te gaan?
waar de dialoog eindigt begint vaak het geweld.
lijkt me nog een beetje vroeg.

als je hem helemaal gaat negeren, geef je hem de ruimte om in zijn eentje
een beleid uit te stippelen. zodat hij als hij dat wil met goedkeuring van
de gemeenteraad het hele boeltje in de kantine kan gaan opdoeken.

en als ze keer op keer de kantine laten ontruimen, zal dat aan onze kant
waarschijnlijk ook behoorlijk ten koste kunnen gaan van andere aktiviteiten
die juist zo belangrijk zijn. dan zou deze uiting van solidariteit misschien
indirekt tot gevolg kunnen hebben dat je juist minder tijd, energie en
ruimte overhoudt om die mensen waar je solidariteit mee betuigt ook
daadwerkelijk te helpen.