Kraken-post: Je verveelt je nooit in Amsterdam Noord

Je verveelt je nooit in Amsterdam Noord

From: schuurman (dollehon@dds.nl)
Date: 21 Feb 2001 00:22 uur

Vanavond is door een stuk of twintig mensen lawaai gemaakt bij buro
Waddenweg, waar nog steeds mensen worden vastgehouden die vanochtend bij de
ontruimingen zijn opgepakt. De fietsende brigade is van het centrum naar
Noord gefietst en met de pont het IJ overgestoken. Bij het buro werden ze
opgewacht door een drietal busjes met ME, die uitstapten. Er is dan ook maar
kort en krachtig gezwaaid, waarna een lange survival-tocht begon door
parken, over trappen met de fiets op de nek en uiteindelijk met z'n allen
naar een plaatselijke kroeg, voortdurend achterna gezeten door een ME-busje.
Zelfs weer terug aan de andere kant van het IJ werden de zwaaiers nog
opgewacht door een voertuig van onze geliefde Mobiele Eenheden. Omdat dezen
kennelijk van plan waren om hen allen aan te houden wegens het rijden zonder
licht (!) besloot men om dan maar af te stappen en met de fiets aan de hand
verder te gaan.

Van de arrestanten zijn er inmiddels elf vrijgelaten: de drie mensen die
binnen zaten in de Rapenburgerstraat en acht van de negen mensen van de Van
Ostadestraat. Morgen meer nieuws.