Kraken-post: Re: Fw:

Re: Fw:

From: Sikes (sikes@squat.net)
Date: 06 Aug 2002 15:17 uur

HAI

de iegenaar moet in het aangespanen kortgeding zijn spoedeisend belang
bewijzen (bv een uit te voeren verbouwing, sloop of zoiets). daarvoor zijn
allerlei vergunningen nodig. een rechter zou zijn vordering in eerste
instantie alleen toewijzen als hij zo een spoedeisend belang ook
aannemelijk kan maken. je moet dus uitzoeken of hij alles rond heeft, dat
kan bij de bouw en woning toezicht van jou kleine dorpje. als hij iets
mist heb je een kans om te blijven tot hij zijn zaken op order heeft.

als je dus overtuigt bent dat je een kans maakt om te winnen moet je je
bij de deurwaarder die de dagvaarding heeft ondertekend bekend maken en 24
voor de zitting jou dossier en verweer aan de rechter sturen. op de
zitting zelf kan je dan je argumentatie na voren brengen. je kan tot deze
behoefte ook een advokaat nemen. als je arm bent word deze door de raad
van rechtbijstand betaald. daarvoor moet je een bewijs van onvermogen
scoren bij de sociale dienst. je moet wel een eigen bijdrage voor jou
verdediging betalen maar dat is een vast bedraag (ergens tussen de 60 ern
200 eu afhankelijk van jou inkomen).

als je de zaak verliest wordt je door de deurwaarder ontruimd. de kosten
voor de zaak zijn (theoretisch) door jou te betalen maar meestal zijn
krakers daarvoor te arm en een kaal kip valt niet te plukken ;). als je
wint blijf je lekker wonen.

success,
KRAKEN GAAT DOOR!

PS: als je stoer doet een aan je dorpsagent beloofd het pand te verdedigen
dan moeten ze ME uiut am*dam bijhalen dan blijv je langer en kom je in de
krant ;)