[kraken] problemen buiten de smeris om oplossen is extreem rechts?

From: Jop (kaleknar@gmx.net)
Date: 09 Feb 2003 16:49 uur

>beste jop ea

>en jij gaat zeker bepalen welke panden dat zijn

nee, dat zou een buurt overleg moeten doen. waarbij zoveel mogelijk
hoor en wederhoor word toegepast van alle betrokkenen.
in geval van bijvoorbeeld de tolstraat zou er een prachtige politieke
strijd kunnen zijn gevoerd als de bewoners van de gekraakte blokken
de klootzakken er op tijd uit hadden gegooid.
het is toch van de zotte dat dezelfde buurtbewoners die tijdens de
kraak stonden te aplaudiseren, een jaar later bij de ontruiming de ME
kwamen bedanken om dat ze dat tuig kwijt waren die hun elke nacht uit
hun slaap hield met drinkgelagen op straat en het kolectief opsnijden
en omkeren van vuilniszakken.

>je bent dan ook gewoon een extreem rechtse klootzak!

ik denk dat dat afhangt van je definitie van extreen-rechts, ik vind
het feit dat je als buurt je eigen problemen oplost eerder links maar
ik ben dan ook van mening dat het woon genot van 100 LPFstemmers
boven het woon recht van 3 ozo anarchistiche bierpunks gaat, als mij
dat dan rechts maakt fijn, ik voel me gewoon meer verbonden met
mensen uit de volksbuurten die uit frustatie rechts stemmen dan met
asociaal tuig van de richel of ivoren toren revolutionairen die
vanuit hun gesusideerde baan bij de plaatselijke axiegroep of door
ouders betaalde universitijd wel even zullen bepalen hoe andere
mensen moeten denken en leven.
mischien is dat wel zelfverloochening want ook ik kom oorspronkelijk
uit oud-zuid met groenlinks ouders en toen ik me daar tegen afzette
ben ik jaren een kut-punkje met een alcohol en wiet probleem geweest,
maar mischien is dat ook wel een leerschool geweest waar ik heb
geleerd hoe het niet moet.

>laten we hopen dat je nichtje niet per ongeluk aan de dope raakt,
>overlast veroorzaakt in de buurt en door types met jouw mening
>nog eens haar huis uit word geslagen

mocht mijn nichtje aan de dope gaan in haar pandje dan zal ik haar
daar persoonlijk uithalen en het hele pand leegrossen en haar naar
haar moeder brengen waar ze in een nacht coldturky zal moeten
afkicken.

>ik hoop (nog steeds) dat deze extreem rechtse shit
>geen weerklank vindt in de kraak-scene
>en we met een zinniger antwoord kunnen komen
>dan voorbeschreven holle rethoriek
>
>junkies rossen?
>verzin iets beters

als deze rechtstaat de onze niet is zullen we toch meer
verantwoordelijkheid moeten aanvaarden voor de problemen die wij mede
helpen veroorzaken en waar wij zeker op worden afgerekend.

de air van "persoonlijke vrijheid boven alles ook al gaat het ten
koste van andere" die uit gaat van sommige reacties maakt mij kots en
kotsziek.

j.