[kraken] Blaffende honden bijten niet

From: dollehon@dds.nl
Date: 10 Feb 2003 00:01 uur

>mischien is dat wel zelfverloochening want ook ik kom oorspronkelijk
>uit oud-zuid met groenlinks ouders en toen ik me daar tegen afzette
>ben ik jaren een kut-punkje met een alcohol en wiet probleem geweest,
>maar mischien is dat ook wel een leerschool geweest waar ik heb
>geleerd hoe het niet moet.

En is dat je enige frust, of zijn er nog meer complexen waar we rekening mee
moeten houden?
Ik hou eerlijk gezegd ook helemaal niet van dit soort geblaf over
honkbalknuppels en parasieten en wat al niet. Ik kom daarentegen niet uit zo’n
chique buurt als jij maar ben juist opgegroeid in een zogenaamde
achterstandswijk en kan jou ook best gaan uitmaken voor parasietenkindje. Het
maakt allemaal niet uit, waar je vandaan komt of wat je achtergrond is, het
gaat erom wat je nú doet.
Je noemde de Tolstraat, waar inderdaad veel dingen jammerlijk zijn misgegaan.
Wat veel mensen echter niet weten, is dat daar ook veel goede dingen gebeurden.
Zoals dat daar vijf dagen per week collectief werd gekookt en gratis eten
uitgedeeld. En ik heb trouwens nooit gehoord dat buurtbewoners de ME bij de
ontruiming gingen bedanken, wel dat ze ontruimde bewoners te hulp schoten en
koffie en ontbijt brachten....
Natuurlijk, er lopen een paar (een paar! Dus heel weinig!) echt erge
klootzakken rond aan de rand van de Amsterdamse kraakscene, die we beter kwijt
dan rijk zijn. Het zou beter zijn als daar duidelijk tegen werd opgetreden,
maar dat bereik je al helemaal niet met hol geblaf. Voorwaarde lijkt me wel dat
er eerst uitvoerig met alle betrokkenen gesproken is, dat duidelijk is wie er
echt niet aanspreekbaar is en vreselijk over de schreef gaat. Om af te gaan op
persberichten van ATfout of artikelen in het Pariool of het Stadsblad is
natuurlijk sowieso flauwekul.
‘Liever gedrogeerd dan georganiseerd’ was een leus op een spandoek in de
Tolstraat. En weet je, de indruk die sommige mensen me geven over wat ze onder
organisatie verstaan, doet me bijna instemmen met die leus. Nog meer bobo’s,
nog meer gezeik. Lui die als hoogste doel een post als stadsdeelwethouder
lijken te hebben. Figuren die je politiek zouden verkopen, zodra er maar een
redelijk bod komt. Het doet je soms twijfelen aan je ideeën over autonome
zelforganisatie van onderop, over klassestrijd en dat soort zaken.
Maar voor minder doe ik het niet. Blaffende honden bijten niet, dus ik maak me
niet echt zorgen. Mochten ze toch gaan bijten, dan doen ze er goed aan om zich
bijzonder goed in te dekken, want elk optreden zal op het allerfijnste coke-
schaaltje gewogen worden.....