Re: [kraken] re: AT5 en de snackbar van Bishai

From: Mathilde muPe (mupe@desk.nl)
Date: 11 Feb 2003 02:29 uur

[Kraken -Amsterdam ;-p

Inderdaad ik heb wel wat meer te doen, dan me in te zetten voor een
beproefd middel tegen woningnood.

Elk jaar komt er weer een nieuwe lichting jongeren uit andere steden,
landen en Amsterdam zelf op de woningmarkt. Ze maken geen kans in het
officiele woning circuit. Waar zouden we ons hier druk over maken? Zij
krijgen later eventueel een knuppel in hun nek als ze wat kraken. Dan
kunnen we hier lekker ouwesokken kankeren op die buren die in paniek
reageerde, uit angst dat elke kraker waterleidingen uit een woning raust
voor een krat bier.

Als je tegen sloop bent van bewoonbare panden, dan ben je ook (lijkt mij)
ook tegen buitensporige vernieling van woningen uit frustratie en feest roes.
Het is onzin om meteen geraniums, kinderen en vitrage erbij te halen zodra
er een kans is de media te laten zien hoe het ook kan. (Dolle, wou je je
achter die geraniums verschuilen zodra er pers in zicht is?)

Het gaat om constructief 'megafonen' van kraken als remedie, als oplossing
of als ideaal (vul zelf maar in). In dit geval is de megafoon AT5. Ik denk
dat Ivo een interessant punt heeft genoemd. Vertel bv over de acties in de
Pijp. Laat anders desnoods zien hoe je douche is opgebouwd ipv gesloopt.
Hoe dan ook doe iets, en laat niet een handvol onverantwoordelijke malloten
het voor een veel grotere groep verzieken.

Mathilde