[kraken] re: AT5 en de snackbar van Bishai

From: ivo@wagenstraat.squat.net
Date: 11 Feb 2003 00:35 uur

Eh, ja, typisch dollehond geblaf lijkt me, maar wat precies is er mis met:
" braaf werken en gordijntjes voor de ramen hangen en de stoep schrobben
en getrouwd zijn en kindertjes hebben en voor de vrede zijn en nooit drugs
 gebruiken en maar heel matig drinken en nooit aan andermans auto komen en
het vuilnis nooit voor acht uur ’s avonds buiten zetten en niet bedelen en
geen muziek maken op straat en met twee woorden spreken en nooit met volle
mond praten en met mes en vork eten en regelmatig onder de douche gaan en
voor het plassen de bril omhoog doen en braaf inspreken op
commissievergaderingen van de deelraad en nooit met stenen gooien maar
netjes gebruik maken van hun democratische rechten." ?

Persoonlijk vind ik trouwen en kindertjes niks, maar voor de rest zie ik
er eigenlijk geen kwaad in. Dat sommige mensen nog iets aan 'damage
-control' proberen te doen vind ik lovenswaardig al is het misschien een
beetje naief. Lijkt me een zaak van voor komen niet van genezen. Alle
goodwill die de afgelopen tijd is opgebouwd met bv. de acties rond de
verkoop van sociale huurwoningen, waar tientallen mensen vele weken werk
aan hadden, is in een keer vernietigd door een paar asociale junks die
zich willen afreageren. Dat is waarschijnlijk nog het meest asociale.

Als je met stenen gaat gooien of een eigenaar gaat aanpakken dat kan dat
best, als het doel de middelen rechtvaardigt, het middel het doel
dichterbij brengt, de prijs van het middel in overeenstemming is met het
doel én het geheel in een zinnige strategie past. Als je iets gaat slopen
omdat je kwaad bent moet je wat mij betreft in therapie. En als je je niet
voor je daden kunt verantwoorden omdat je bezopen was moet je minder
zuipen en als je dat niet kan, eveneens in therapie.