Re: [kraken] Commerciele spam

From: dollehon@dds.nl
Date: 23 Feb 2003 21:21 uur

Citeren Harry <harry@squat.net>:

> Je wordt een dagje ouder, blijkbaar. En milder.
>
> Wat is er gebeurt met je haat tegen CCC, MRTA, EZLN, ETA, IRA, PLO,
> PLFP, PKK, DHKC, NDF, PRD, NCPN, en zo nog een dozijn afkortingen?

Dit lijkt me een discussie die wel heel erg off-topic wordt op deze lijst. Maar
voor alle duidelijkheid: ik ben wat dat betreft niet van mening verandert.
Misschien drukte ik me wat eufemistisch uit, ik heb namelijk helemaal niets op
met stalinistische regimes, en ook niet met groepen die naar zulke diktaturen
streven. Nogal een mal allegaartje van nationalistische en stalinistische
groepen trouwens, zoals je die opsomt.
Misschien iets te genuanceerd voor je, maar ‘verafschuwen’ lijkt me beter
uitgedrukt dan ‘haat’. Als je de moeite zou nemen om je ook maar een beetje te
verdiepen in het leed dat het stalinisme heeft veroorzaakt, dan zou je
misschien evenzeer walgen van clubs die zich op hetzelfde ideeëngoed baseren.
Het EZLN lijkt me er al helemaal niet tussen passen. Niet dat ik daar nog
bijster veel sympatie voor heb, maar er lijkt me toch een wezenlijk verschil.
Het antwoord van Marcos op de ETA mocht er in ieder geval wezen....
Het is overigens niet zo dat ik iets tegen guerrilla heb, als je dat soms mocht
denken. Maar de aanbidding van de heldhaftige guerrilla-strijders lijkt me
eigenlijk niet wezenlijk verschillen van de bewondering die sommigen voor het
mannetje Vlieger blijken te hebben.
Als uitgave heb ik overigens in voorbereiding: Der Kampf gegen den Faschismus
beginnt mit dem Kampfe gegen den Bolschewismus, een onvolprezen tekst van de
Duitse radencommunist Otto Rühle.