[kraken] Arrestanten in verzekering gesteld

From: Actiecampagne Koen (bprcapenhel@yahoo.com)
Date: 23 Feb 2003 21:47 uur

Persbericht 23-02-03, 21.00 uur

Arrestaties bij ABN-AMRO Tennistoernooi.
Arrestanten in verzekering gesteld.

Bij een actie bij de finale van het ABN-AMRO
Tennistoernooi hedenmiddag zijn twee van de aanwezige
activisten gearresteerd. Deze activisten hadden zich
op het dak van Ahoy geposteerd met een spandoek met de
tekst 'ABN-AMRO steunt dierenleed'. Vanaf de grond
werden zij begeleid door een drumband en flyers
uitdelende mede-activisten.
Omstreeks 12.45 uur werd de dakgroep op een vreemde
wijze gearresteerd. Na overleg met de aangekomen
politie werd besloten dat men van het dak af kon komen
zonder gearresteerd te worden. Aldus geschiedde.
Helaas kon de sterke arm zich weer eens niet aan
afspraken houden en werd de dakgroep alsnog opgepakt.
Dit zou zijn omdat men een spandoek op het dak had
laten hangen. Om 19.30 uur werd bekend dat de
gearresteerden in verzekering zijn gesteld. Dit houdt
in dat zij worden verdacht van een misdrijf.

Een van de activisten, Madelief Liberta: "Ik begrijp
niet wat het misdrijf is dat gepleegd is. Vandaag
worden activisten voor de zoveelste keer
geconfronteerd met een repressief politieapparaat.
Wederom worden onschuldige mensen vastgehouden op
onterechte gronden. Het uiten van je mening is een
recht geen misdaad. Ik en mijn mede-activisten laten
weten dat wij ons niet zullen laten weerhouden om de
toekomst verdere acties te voeren. Bevrijding van mens
en dier gaan hand in hand."

Einde persbericht 23-02-03, 21.00 uur

Noot aan de redactie:
-De officiele site met het laatste nieuws over de
campagne tegen BPRC: http://www.bprcmoetdicht.org
-Zie ook persbericht: "Finale ABN-AMRO Tennistoernooi
doelwit activisten"

=====
BPRC moet dicht, BPRC gaat dicht!
http://www.bprcmoetdicht.org