[kraken] [a'dam] ook in centrum + let op alarm

From: Th. J. A. de Bruin (tdebruin@gmx.net)
Date: 02 Mar 2003 20:52 uur

Nou je vraagt erom Michel, dus bij deze: ook in het centrum is er vandaag
gekraakt, en wel de bloemgracht 140 (?) twee, drie en vier (zolder) hoog.
Wat ik begreep van het verhaal is het volgende: de woningen zijn
gerenoveerd en staan al een hele tijd (enkele jaren!) te koop, ze zijn
zelfs eerder gekraakt maar de eerdere krakers zijn verdwenen; onderstussen
krijgt de eigenaar helaas helaas geen splitsingsvergunning van de gemeente
en dus... blijven de woningen leegstaan (in gewoon nederlands heet dat
'speculeren' dus).

De deur zat een beetje klem maar ging uiteindelijk open. De aangekomen
smeris van buro Raampoort deed erg stoer en baande zich al dreigend met
arrestaties en peprspray een weg naar dezelfde deur, die inmiddels toch
weer dicht was. De woordvoerders van de krakers wisten deze heethoofden
enigszins te kalmeren en er werd gewacht op een of andere hoge pief om
leegstand te constateren, wat uiteindelijk geschiedde. Ondertussen kwam ook
een man aan die beweerde de zoon van de eigenaar te zijn (pa zit in Belgie,
zei hij), hij ging met de smeris mee richting buro om aangifte te doen,
maar niet zonder een paar opmerkingen in de trent van 'ik regel het wel
zelf' en 'ik ben niet bang voor jullie', dus:

let op alarm!

Als er mensen wat meer details weten over het verhaal van dit pand
(bewono's? spreekuur?), zet het op de lijst, want ik wil het ook lezen.

grts.

Get public key for <tdebruin@gmx.net> at Idap://europe.keys.pgp.com:11370